اشغالگران آمریکایی یک شهروند سوری را در دیرالزور ربودند

اشغالگران آمریکایی یک شهروند سوری را در دیرالزور ربودند
شنبه 14 مرداد 1402 - 16:22

نیروهای اشغالگر آمریکا ، یک شهروند سوریه را در عملیاتی با بالگرد در شهرک الضمان در حومه دیر الزور ربودند.

العالم - سوریه

منابع محلی روز شنبه به سانا گزارش دادند که نیروهای اشغالگر آمریکایی با کمک شبه‌نظامیان “قسد” که تحت حمایت آمریکایی ها قرار دارند در یک عملیات هلی بُرن در شهرک «الضمان» در حومه دیر الزور یک شهروند سوریه را ربوده و وی را به پایگاه های خود منتقل کردند.

در این گزارش آمده: اشغالگران آمریکایی با مشارکت شبه نظامیان «قسد» در حومه شمالی دیرالزور، با تیراندازی به منازل مردم و مزارع و جاده های اطراف روستا حمله کردند.

منابع اشاره کردند که نیروهای اشغالگر و شبه‌نظامیان شهر را محاصره کرده و به تعدادی از خانه‌ها یورش بردند.

پیش از این نیز اشغالگران آمریکایی در پی حضور غیرقانونی خود در سوریه ، سلاح های جدیدی وارد پایگاه های نظامی خود در حومه الحسکه کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، اشغالگران آمریکایی برای افزایش حضور غیرقانونی خود در خاک سوریه، با ارسال سلاح مهمات و تجهیزات لجستیکی طی روزهای گذشته به پایگاه های خود در حومه الحسکه، قوانین و اصول بین المللی را نقض کردند.

بر اساس این گزارش ، منابع خبری گفتند که یک کاروان از اشغالگران آمریکایی متشکل از ۳۰ کامیون که با خودروهای زرهی برافراشته با پرچم آمریکا محافظت می شد و درکنار آنها افراد وابسته به شبه نظامیان «قسد» تحت حمایت آمریکایی ها قرار داشته و از سوی خاک عراق ، وارد شهر الشدادی ( در۶۰ کیلومتری جنوب الحسکه) شده و امکانات خود را در پایگاهی بیرون از شهر الحسکه وارد ساختند.

این منابع به نقل از شاهدان عینی متعلق به «شبه نظامیان قسد» اعلام کردند : امکاناتی که در این پایگاه تخلیه شد، شامل سلاح‌های پیشرفته از جمله سلاح‌های ضد زره، سامانه‌های ارتباطی و پارازیت و همچنین مقادیر زیادی مهمات بود.

پیش از این در روز ۳۰ تیرماه منابع خبری از ورود یک کاروان حامل تجهیزات نظامی، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، منابع به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که این کاروان جدید ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و حامل تجهیزات نظامی از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در مرز با عراق وارد مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شد.

این منابع همچنین گفتند که محموله این کاروان شامل ۳۰ کامیون مهمات، تجهیزات نظامی و سوخت بوده است.

براساس این گزارش محموله این کاروان راهی پایگاه‌های غیر قانونی ائتلاف در الشدادی در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه شده است.

پربیننده ترین خبرها