آخرین تحولات امنیتی جنین؛ شلیک مرگبار به خودروی حامل 2 جوان فلسطینی

آخرین تحولات امنیتی جنین؛ شلیک مرگبار به خودروی حامل 2 جوان فلسطینی
شنبه 14 مرداد 1402 - 20:07

به دنبال کشته شدن یک جوان فلسطینی و زخمی شدن یک جوان دیگر بر اثر تیراندازی مستقیم به خودروی آنها توسط افراد مسلح در خودروی دیگر، در اوج اتهام زنی به سرویس اطلاعات تشکیلات خودگردان، جنین شاهد افزایش تنش و درگیری ها میان نیروهای امنیتی و معترضان بود.

العالم فلسطین

به گزارش شبکه خبری العالم، برخی منابع محلی فلسطینی گفتند افرادی مسلح در دو خودروی غیرنظامی به سمت یک خودرو در در نزدیکی منطقه حرش السعاده جنین تیراندازی کردند که در نتیجه یکی از سرنشینان از ناحیه سینه و دیگری از ناحیه کمر مجروح شد و به بیمارستان ابن سینا منتقل شدند، اما یکی از آنها بر اثر جراحات جان باخت.

به دنبال این واقعه، نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور گسترده در اطراف بیمارستان ابن سینا به سمت معترضان تیراندازی و گاز اشک آور شلیک کردند و که باعث استنشاق گاز و احساس خفگی بیماران داخل بیمارستان شد.

جنینگفتنی است فلسطینیان خشمگین شهر جنین در کرانه باختری با برگزاری راهپیمایی، خواستار افشای عاملان این جنایت شده و برخی از جوانان فلسطینی نیز علیه تشکیلات خودگردان و دستگاه های امنیتی آن شعار سر دادند.

برخی منابع محلی، خبردادند که افرادی ناشناس در واکنش به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای تشکیلات خودگردان به سمت معترضان در مقابل بیمارستان ابن سینا، یک نارنجک به سوی آنان پرتاب کردند.

این منابع با تاکید بر اینکه افراد مسلحی که تیراندازی کردند از نیروهای اطلاعاتی تشکیلات خودگردان بودند و دوربینی نیز حرکت آنها را زیر نظر داشت، خاطرنشان کردند: این سومین حادثه تیراندازی مستقیم به خودروهای فلسطینیان در جنین بدون هیچ توجیهی و به بهانه عدم توجه به درخواست توقف است.

از سوی دیگر، سرلشکر اکرم رجوب، استاندار جنین، هرگونه ارتباط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با حادثه تیراندازی را تکذیب کرد و در بیانیه ای کوتاه گفت که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها