کشته شدن ۴ نظامی سوری در حمله تروریست های خارجی

کشته شدن ۴ نظامی سوری در حمله تروریست های خارجی
يکشنبه 15 مرداد 1402 - 17:27

چهار نظامی سوری در حمله گروه تروریستی موسوم به «حزب اسلامی ترکستان» در شمال لاذقیه کشته شدند.

العالم - سوریه

به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستان» با استفاده از نامساعد بودن شرایط آب و هوایی و مه غلیظ در شمال لاذقیه، به یکی از پایگاه های ارتش سوریه در ارتفاعات کوه حضرت یونس حمله کردند.

پس از لو رفتن تلاش تروریست ها برای نفوذ به منطقه، درگیری های شدیدی میان دو طرف درگرفت که به کشته شدن ۴ نظامی سوری و شماری از تروریست ها منجر شد.

گروه تروریستی جبهه النصره در کنار ده ها گروه بزرگ و کوچک هم پیمان آن، از جمله «حزب اسلامی ترکستان»، «جماعة الألبان»، «انصارالتوحید»، «اجناد القوقاز» و «حراس الدین» وابسته به داعش بر بخش های گسترده ای از استان ادلب و بخش هایی از شمال غرب استان حماه و شمال لاذقیه مسلط هستند.

به نوشته اسپوتنیک، تروریست های چینی در کنار تروریست های چچنی و ازبک نقش مهمی در تسلط بر شمال غرب سوریه داشته اند و پس از مدتی مناطق غربی ادلب و شمال لاذقیه را به عنوان محل سکونت خانواده های خود که در جریان بحران سوریه برای جنگیدن به این کشور مهاجرت کرده اند، انتخاب کردند.

به گزارش ایرنا، «حزب اسلامی ترکستان» نزدیکی عقیدتی زیادی به گروه تروریستی جبهه النصره دارد و نیروهای آن در سوریه چند هزار نفر برآورد می شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها