انتقاد مادورو از سکوت رهبران اروپایی در قبال اهانت به قرآن کریم

انتقاد مادورو از سکوت رهبران اروپایی در قبال اهانت به قرآن کریم
دوشنبه 16 مرداد 1402 - 01:28

رئیس جمهور ونزوئلا از سکوت رهبران کشورهای اروپایی در قبال آتش زدن قرآن کریم ابراز تاسف کرد.

العالم-اروپا

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا از سکوت کشورهای غربی در برابر اهانت به کتاب مقدس مسلمانان ابراز تاسف کرد.

براساس گزارش شبکه المیادین، مادورو گفته: از سکوت عمیق رهبران کشورهای اروپایی در قبال سوزاندن قرآن کریم ابراز تاسف می‌کنم.

وی افزود: من افرادی که با سکوت خود شریک این جرم هستند را محکوم می‌کنم همانطور که ما شاهد سکوت سران کشورهای اروپایی در قبال این موضوع هستیم.

وی تاکید کرد: من از مسیحیان جهان می‌پرسم اگر در سوئد یا دانمارک یا کشورهای دیگر ابتکار عمل برای سوزاندن کتاب مقدس مسیحیان را به دست بگیرند، چه احساسی خواهیم داشت؟

مادرو با اشاره به این مساله افزود: من به عنوان یک مسیحی از خودم می‌پرسم که اگر کسی اقدام به سوزاندن انجیل کند ما مسیحیان چه احساسی خواهیم داشت؟ ما بسیار خشمگین خواهیم شد و اگر کسی کتب مقدس را بسوزاند توهین بزرگی خواهد بود. من در اعماق قلبم خشم مسلمانان جهان، وقتی که میبینند قرآن کریم را می‌سوزانند، را درک می‌کنم.

مادورو با محکومیت نفرت پراکنی علیه مسلمانان همچنین تاکید کرد که گروهها و جناحهای راست افراطی و نژادپرست در کشورهای غربی که اقدام به اهانت به قرآن کریم میکنند محکوم هستند.

اهانت مستمر به قرآن کریم در دانمارک واکنش تند کشورهای مسلمان را به همراه داشت و بسیاری از کشورها اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک دانمارک کردند. دیپلمات‌های دانمارک در بغداد نیز اقدام به ترک خاک عراق کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه و در پی استمرار اهانت به قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ اقدام مستمر نفرت انگیز اهانت به قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: این سفارتخانه از عدم اقدام مقامات دانمارکی جهت جلوگیری از ترویج بی وقفه خشونت در قالب سخنرانی‌های نفرت انگیز و بیگانه ستیزانه و توهین به قرآن کریم در شگفت است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها