اردوگاه عین الحلوه ؛ بحران ساختگی یا مسئله امنیتی برای لبنان؟!

اردوگاه عین الحلوه ؛ بحران ساختگی یا مسئله امنیتی برای لبنان؟!
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 12:14

کاربران شبکه های اجتماعی به درخواست سفارتخانه های عربی و غربی در لبنان از اتباع خود برای ترک فوری این کشور ، واکنش نشان دادند.

العالم- لبنان

سفارتخانه های عربی و غربی در لبنان ناگهان و بدون هیچ گونه هشدار قبلی، از اتباع خود خواستند فورا این کشور را ترک کنند.

سفارت عربستان اولین کشور و سفارتخانه های کویت، آلمان و سایر کشورها پس از آن با صدور بیانیه هایی ، از شهروندان خود خواستند فوراً خاک لبنان را ترک کنند.

این اظهارات، در لبنان جنجال برانگیخت و برخی آن را ناشی از گزارش هایی دانستند که حاکی از یک موضوع امنیتی است که به اردوگاه عین الحلوه مربوط می شود که از چند روز پیش صحنه درگیری های مسلحانه است. برخی از کاربران هدف از این گزارش ها را ایجاد ترس و وحشت در لبنانی ها و برخی دیگر هدف از آن را ضربه زدن به گردشگری در این کشور دانستند.

این موضوع درشبکه های اجتماعی بازتاب‌های بسیاری داشت. یک حساب کاربری به نام " کوین اوف لیک " نوشت: ایرادی ندارد که برخی سفارت‌خانه‌ها توهمات شبانه داشته باشند و به طور ناگهانی و بدون توضیح دلایل با هدف تشدید اوضاع در لبنان بیانیه‌هایی صادر کنند. ما عادت داریم هر سال فصل تابستان این کار را انجام دهند.

حساب دیگری به نام "نادین" نیز نوشت: " بیشتر کسانی که به لبنان می آیند لبنانی هستند. منظورم این است که اظهارات سفارتخانه ها که هدف آنها مشخص است نگرانی به خاطر اتباع شان نیست، بلکه چیز دیگری است. ما می دانیم پشت پرده چیست "

محمد صادق الحسینی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر ایرانی، در توییتی نوشت: « هیچ یک از این اقدامات نگران کننده نیست بلکه تلاش‌های مذبوحانه برای تحت فشار قرار دادن لبنان مقاوم جهت منصرف کردن آن از اقدامات جدید در عین الحلوه است نه جنگ در اردوگاهها درکار است و نه حمله «اسرائیل». مهمتر از همه تلاش برای کارشکنی در مسیر پیشرفت گزینه های مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها