پاسخ حماس به نتانیاهو: عادی‌سازی سراب است

پاسخ حماس به نتانیاهو: عادی‌سازی سراب است
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 19:03

سخنگوی جنبش حماس، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» درباره عادی‌سازی را «سراب» خواند و تاکید کرد این فریب جدیدی برای گسترش شهرک‌سازی اشغالگران است.

العالم - فلسطین اشغالی

«جهاد طه» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره امکان عادی‌سازی با عربستان، این توافق را «سراب» و فریب جدید او توصیف کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، طه در این باره تصریح کرد: اظهارات اخیر نتانیاهو که در آن مجددا تاکید کرده اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد، باری دیگر نیات تجاوزکارانه و رفتار فاشیستی این رژیم جنایتکار علیه مردم فلسطین و حقوق ملی آن‌ها را ثابت می‌کند.

سخنگوی حماس، امروز سه‌شنبه تاکید کرد: گفت‌وگوهای صلح یا عادی‌سازی عربی با اشغالگران فقط یک سراب و فرآیندی برای فریب است تا به این رژیم فرصت داده شود زمین‌های فلسطینی ما را به نفع پروژه‌های شهرک‌سازی‌هایش سرقت کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه، هفتم آگوست) طی گفت‌وگو با خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» اذعان کرده بود: من فکر می‌کنم ما در آستانه یک نقطه عطف مهم در تاریخ هستیم؛ به توافق با عربستان خوش‌بین هستم.

نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو در اشاره به شرط عربستان برای عادی‌سازی مبنی بر ایجاد دولت مستقل فلسطین گفته بود: من حاضر نیستم [برای این توافق] امتیازی ارائه دهم که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد. من چنین کاری را نمی‌کنم اما معتقدم فضای کافی برای بحث در مورد احتمالات وجود دارد.

نتانیاهو همچنین درباره وضعیت گفت‌وگو با طرف فلسطینی هم اذعان کرده بود: موضوع فلسطین در مذاکرات عادی‌سازی با عربستان که طی هفته‌های اخیر در رسانه‌ها بسیار بازنشر شده است، «خیلی کمتر از آنچه فکر می‌کنید» مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی درباره «امکان ایجاد یک کشور فلسطینی تحت فشارهای موجود» هم اظهارنظر کرده و گفت: «البته» با آن مخالفت خواهم کرد؛ «زیرا این کشور خود آن‌ها نخواهد بود»؛ بلکه یک دولت تروریستی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها