کاخ سفید: هنوز چارچوبی برای توافق اسرائیل و عربستان حاصل نشده است

کاخ سفید: هنوز چارچوبی برای توافق اسرائیل و عربستان حاصل نشده است
چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 21:16

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه مدعی شد ایالات متحده و عربستان سعودی درباره خطوط کلی یک توافق به اجماع رسیده‌اند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، کاخ سفید روز چهارشنبه گفت هیچ چارچوب تایید شده‌ای برای تدوین توافقی که عربستان سعودی رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد وجود ندارد و افزود پیش از امضای چنین توافقی به مذاکرات بیشتری نیاز است.

مقامات آمریکایی ماه‌ها به دنبال دستیابی به توافقی بودند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، می‌گوید گام بزرگی در جهت پایان دادن به درگیری اعراب و اسرائیل خواهد بود، اما ریاض اعلام کرده است که بر تشکیل کشور فلسطین اصرار خواهد داشت.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی، گزارشی را که روز چهارشنبه در وال استریت ژورنال منتشر شد مبنی بر اینکه ایالات متحده و عربستان سعودی درباره خطوط کلی به توافق رسیده‌اند، کم‌اهمیت جلوه داد.

او گفت: »هنوز بحث‌های زیادی وجود دارد که باید ادامه یابد. هنوز گفتگوهای زیادی وجود دارد که باید پیش از رسیدن به آن انجام شود.»

وی ادامه داد: «هیچ توافقی برای مجموعه مذاکرات وجود ندارد، هیچ چارچوب توافق‌شده‌ای برای تدوین عادی‌سازی یا هر یک از ملاحظات امنیتی دیگری که ما و دوستانمان در منطقه داریم، موجود نیست.»

کربی همچنین افزود جو بایدن، رئیس‌جمهور، در اواخر سال جاری با نتانیاهو »جایی در ایالات متحده «ملاقات خواهد کرد، اما به این پرسش که آیا این دیدار در کاخ سفید خواهد بود یا خیر، پاسخ نداد.

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی 18 ژوئیه گفت ه بود بایدن از نتانیاهو برای بازدید از کاخ سفید دعوت کرده است، اما مقامات آمریکایی هنوز آن را تایید نکرده اند.

پربیننده ترین خبرها