کشته شدن سرکرده ارشد مزدوران امارات در جنوب یمن

کشته شدن سرکرده ارشد مزدوران امارات در جنوب یمن
پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 - 16:33

منابع یمنی خبر دادند که سرکرده گروه موسوم به نیروهای «الحزام الامنی» (وابسته به شورای انتقالی) در استان ابین واقع در جنوب این کشور، به همراه دو نفر از معاونانش کشته شده است.

العالم - یمن

درگیری میان عناصر شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) با عناصر تروریستی القاعده در جنوب یمن همچنان ادامه دارد و امروز نیز یک خودروی متعلق به یکی از فرماندهان شورای انتقالی منفجر شد.

شورای انتقالی جنوب، داعیه جدایی‌طلبی دارد و در سال‌های گذشته اختلافات شدید و بعضا خونینی با دولت غیرقانونی اما وابسته به ریاض داشته است. شورای ریاستی یمن نیز در هفتم آوریل ۲۰۲۲ در یک رویداد کودتاگونه و دراماتیک جایگزین دولت مستعفی «منصور هادی» شد و ریاست آن را «رشاد العلیمی» بر عهده گرفت.

پایگاه خبری «ارم نیوز» گزارش داد، در جریان این انفجار در منطقه «وادی عویمران» در استان ابین (جنوب یمن) رخ داد، عبداللطیف السید سرکرده گروه موسوم به نیروهای «الحزام الامنی» (وابسته به شورای انتقالی) کشته شده است.

منابع محلی خبر دادند که چندین بسته انفجار در خودرو حامل السید و دو نفر از معاونانش منفجر شد که در پی آن، وی و این دو نفر کشته شدند. یک منبع بیمارستانی نیز خبر داد که اجساد سوخته این افراد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شده بودند.

در حال حاضر درگیری بین مزدوران امارات و عربستان در جنوب یمن به شدت بالا گرفته است. چندی پیش، شورای انتقالی، گروه متحد سعودی یعنی، «شورای ریاستی یمن» را به فساد و ناتوانی در ارائه خدمات به ویژه در استان‌های جنوبی متهم کرد.

شورای انتقالی جنوب همچنین تأکید کرد که تشکیلات وابسته به ریاض، علیه این شورا جنگ به راه انداخته است و تلاش دارد نقش ائتلاف سعودی را در یمن کمرنگ کند.

این گروه وابسته به امارات همچنین خواستار اصلاح ساختار مالی و تمامی اجزای وابسته به شورای ریاستی و تشکیل کمیته‌ای برای حل برخی مشکلات به خصوص در زمینه سوخت و تولید برق شد.

فساد و ناکارآمدی در جبهه ائتلاف سعودی در حالی است که شرایط اقتصادی در مناطق تحت کنترل دولت صنعاء بسیار با ثبات‌تر از مناطق تحت اشغال شورای ریاستی (وابسته به ریاض) است. در حالی که شورای ریاستی به مرکزیت شهر «عدن» از انواع کمک‌های مالی کشورهای خارجی بهره‌مند است و مهم‌تر اینکه تحت محاصره نیست.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن هم تیر ماه گذشته، از انهدام یک باند تروریستی خبر داد که وابسته به امارات عربی متحده بوده است. به گفته این نهاد یمنی، پیش از اینکه امارات برای انجام اقدامات تروریستی، پول و موارد منفجره در اختیار این باند قرار دهد، اعضای باند از اماکن حساس و مواضع نظامی در مناطق آزاد شده اطلاعات گردآوری می‌کردند.

پربیننده ترین خبرها