هشدار صنعا به واشنگتن درباره عواقب تحرکاتش و استقرار نیرو در دریای سرخ

پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 - 22:12

رهبران سیاسی صنعا با لحنی صریح به واشنگتن نسبت به اعلام اخیرش مبنی بر تقویت حضور نظامی خود در دریای سرخ، که یمن بر بخش های بزرگی از آن مشرف است، شدیدا هشدار دادند.

العالم یمن

این در حالی است که آمریکا 3 هزار سرباز و ناو نظامی برای پشتیبانی از رزمناوهای خود مستقر در باب المندب و خلیج عدن مستقر کرد، تحولی که دولت صنعا آن را تشدید جدید آمریکا علیه یمن و منطقه می داند.

وزارت خارجه یمن، اقدامات اخیر آمریکا را اقدامی تحریک آمیز تلقی می کند که به روند صلح و ایمنی دریانوردی در دریای سرخ کمک نمی کند و نسبت به نزدیک شدن نیروهای آمریکایی به آب های منطقه ای یمن هشدار داد.

این درحالی است که نیروی دریایی این کشور تاکید کرد این تحرکات را رصد می کند و توانایی و آمادگی کامل برای مقابله و بازدارندگی هر گونه تهدید دریایی را دارد.

صنعا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای استقرار نظامی اخیر آمریکا در دریای سرخ، نگرانی خود را از زمان این استقرار با توجه به همزمانی آن با تحرکات اخیر آمریکا در جزایر و مناطق تحت کنترل ائتلاف متجاوزان در جنوب کشوربا تشدید فعالیت خود، بازدید مقامات و فشار آوردن برای تقویت نظامی در این مناطق ابراز کرد.

خشم صنعا از واشنگتن به تحرکات نظامی اخیرش محدود نمی شود، بلکه فرستاده این کشور را به ممانعت از تلاش‌های عمان، و جلوگیری از پیشرفت روند مذاکرات در خصوص پرونده حقوق‌ها و رفتارهای بشردوستانه متهم کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها