اولین سالگرد شهادت «ابراهیم نابلسی»؛ اَبرمردی که سلاحش را بر زمین نگذاشت

اولین سالگرد شهادت «ابراهیم نابلسی»؛ اَبرمردی که سلاحش را بر زمین نگذاشت
پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 - 20:00

نهم آگوست ۲۰۲۳ نخستین سالگرد شهادت ابراهیم نابلسی الگوی مبارزان فلسطینی در نابلس و از فرماندهان شهید گروه مقاومتی عرین الاسود است.

العالم - فلسطین اشغالی

شهید النابلسی یکی از فلسطینی‌های تحت تعقیب نیروهای رژیم صهیونیستی بود و قبل از شهادتش چند بار از ترور جان سالم به در برده بود.

النابلسی به همراه اسلام صبوح و حسین طه ۹ اوت ۲۰۲۲ در درگیری مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر نابلس به شهادت رسید.

شبکه المیادین نیز در گزارشی، گفتگوی شهید ابراهیم النابلسی با یک افسر صهیونیست که در اوایل ژوئیه ۲۰۲۲ صورت گرفته، منتشر کرده است.

11111

این اتفاق زمانی رخ داده است که ارتش رژیم صهیونیستی قصد داشت به منطقه مقبره یوسف نبی یورش ببرد اما در کمین اعضای مقاومت فلسطین به رهبری ابراهیم النابلسی افتاد.

به دنبال این اتفاق رسانه‌های عبری صحنه‌هایی را از فرار سربازان صهیونیست منتشر کردند درحالی که شهید النابلسی افسر صهیونیست را با گفتن این جمله که «انتقام خون شهدا را می‌گیریم» تهدید می‌کرد.

در این گفتگو شهید النابلسی از افسر صهیونیست درباره کمین کردن اعضای مقاومت برای نیروهای رژیم صهیونیستی سؤال کرد و گفت: خون جوانان مقاومت که به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست شهید شدند هدر نخواهد رفت و پاسخ ما را خواهید دید.

در همین راستا نیز؛ گردان‌های قدس -گردان نابلس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در نخستین سالگرد شهادت ابراهیم نابلسی از فرماندهان شهید برجسته فلسطینی در شهر نابلس، بیانیه‌ای صادر کرد.

گردان‌های قدس -گردان نابلس در این بیانیه برای نخستین بار این مساله را فاش کرده که شهید ابراهیم نابلسی از مبارزان فلسطینی برجسته در موضوع تقویت قدرت نظامی مقاومت در نابلس و یکی از نخستین فرماندهان بنیانگذار گردان نابلس بوده است.

در این بیانیه تاکید شده است که خون این شهدا به طور قطع روشنگر مسیر مجاهدان و مبارزان فلسطینی خواهد بود و به منزله آتشی است که صهیونیست‌ها را در شعله‌های برافروخته خود می‌سوزاند.

گردان‌های قدس -گردان نابلس تاکید کرده است که مبارزان مقاومت در نابلس همچنان ادامه دهنده راه شهدا خواهند بود، شهدایی که با خون خود بزرگترین حماسه‌های مقاومتی را ترسیم نموده‌اند.

در ادامه این بیانیه به رژیم صهیونیستی هشدار داده شده و آمده است: دشمن صهیونیست باید بداند که ضرباتی که اخیراً از مبارزان فلسطینی متحمل شده، تنها بخشی از توانمندی‌های مقاومت است. توانایی‌های جدیدی که با استفاده از بمب کنار جاده‌ای موسوم به «نابلسی یک» که به یادبود شهید ابراهیم نابلسی نامگذاری شده، رونمایی شده و بخشی از تولیدات یگان مهندسی گردان‌های قدس -گردان نابلس است.

گردان‌های قدس -گردان نابلس در پایان از پایداری ملت فلسطین و در آغوش گرفتن مبارزان مقاومت از سوی آنها در شهر نابلس قدردانی کرده و تاکید کرده است که مبارزات مقاومت تا پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها