وزیر دفاع یمن: ما سخت کار می کنیم تا نیروی دریایی قوی داشته باشیم

وزیر دفاع یمن: ما سخت کار می کنیم تا نیروی دریایی قوی داشته باشیم
پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 - 22:45

سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن به نیروهای اشغالگر غربی که در صدد نفوذ به منطقه از جمله استان های اشغالی هستند هشدار داد که در صورت تداوم استکبار و اشغالگری، سرنوشت غم انگیزی در انتظارشان است.

العالم- يمن

وی در نشست امروز پنجشنبه در دیدار فوق‌العاده با فرماندهی نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر محمد فضل عبدالنبی فرمانده نیروی دریایی ارتش و سرلشکر محمد علی القدری فرمانده گردان‌های پدافند ساحلی، سرتیپ احمد سعید الزبیر رئیس عملیات نیروی دریایی، و سرتیپ نجیب ذمران فرمانده پایگاه دریایی الحدیده، و شماری از فرماندهان تیپ ها و یگان های تخصصی نیروی دریایی و پدافند ساحلی این مطالب را بیان کرد.

العاطفی در این نشست خاطرنشان کرد یمن سخت تلاش می کند تا نیروی دریایی قوی تر و مؤثرتر داشته باشد وبا ابزارها و روش هایی در صدد تحمیل حاکمیت دریایی بر تمام آب های سرزمینی یمن است .

وی دستور داد تا آمادگی رزمی و نظامی نیروهای دریایی و پدافند ساحلی را به سطوحی برسانند که قادر به انجام هر گونه وظایف نظامی برای حفاظت از حاکمیت دریایی جمهوری یمن که از اولویت‌های وظایف پیش روی اعضای نیروی دریایی است،باشند.

وزیر دفاع یمن تاکید کرد یمن با قدرت، اعتماد و شایستگی برای توسعه توان نظامی خود در تشکیلات مختلف نیروهای مسلح پیش می رود.

وی افزود: جغرافیای یمن در مناطق مختلف، به ویژه جنوب دریای سرخ، خلیج عدن، باب المندب، دریای عرب، جزایر یمن و آب های سرزمینی یمن، ایجاب می کند یمن و نیروهای مسلح آن به طور کلی، و نیروی دریایی آن به طور خاص، همچنان به حمایت فعال از ساخت و نوسازی نیروهای دریایی ادامه دهند تا بتوانند واقعیت نظامی قوی یمن را در این منطقه حیاتی تحمیل کنند و مانع مداخلات خارجی شوند و به شدت از طمع دیگر کشورها و همه تلاش ها برای تحمیل واقعیتی خارجی با نام ها و شعارهای سخیف که عنوان آن مقابله با دزدی دریایی و قاچاق است، جلوگیری کنند.

سرلشکر العاطفی گفت: توجیهات قدرت‌های غربی هر چه که باشد حق دخالت در حاکمیت یمن و تحمیل نفوذش در آب های منطقه ای ما را نمی دهد و چنین روشها بر ملا شده و اهداف ترسناک نیروهای نفوذ بین المللی از سوی صهیونیست ها و حامیان جاه طلبی های صهیونیستی در منطقه را فاش می کند.

العاطفی خاطرنشان کرد: جهان مرحله استثنایی را پشت سر می گذارد و قدرت های نفوذی باید بدانند که صلح و احترام به حاکمیت کشورها ، آزادی و استقلال مردم تنها راه حفظ همه منافع بین المللی در منطقه و جهان است.

وی افزود: شاید حامیان ائتلاف متجاوز بدانند که هر گونه چشم پوشی از آنچه توافق شده عواقبی به دنبال خواهد داشت و باید عواقب آن را متحمل شوند، و وظیفه شرعی، ملی و قانونی ما ایجاب می کند طبق بخشنامه ها پاسخ دهیم ولازم است به دشمنان یادآوری کنیم که در شرایط مختلف حاضر و آماده هستیم.

العاطفی مجدداً تأکید کرد رهبری انقلاب با توقف عملیات نظامی و برداشتن گام‌های صادقانه برای اجرای بقیه تفاهمات با ائتلاف متجاوز، با در اولویت قرار دادن رفع محاصره، خروج اشغالگران از هر وجب یمن و رسیدگی به بقیه پرونده ها ، تمام تلاش خود را برای موفقیت روند صلح سازمان ملل انجام داده است.

پربیننده ترین خبرها