حزب‌الله: اتفاقات الکحاله در راستای فتنه‌انگیزی در لبنان بود

حزب‌الله: اتفاقات الکحاله در راستای فتنه‌انگیزی در لبنان بود
شنبه 21 مرداد 1402 - 22:01

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی اتفاقات هفته گذشته در منطقه «الکحاله» (شرق لبنان/منطقه بقاع) را در راستای تلاش برای فتنه انگیزی در این کشور و سوق دادن آن به سمت پرتگاه ارزیابی کرد.

العالم - لبنان

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با حضور در خانه خانواده «احمد قصاص» قربانی اتفاقات منطقه الکحاله به آنها تسلیت گفت.

وی گفت: این تصاویر نشان داد که شهید احمد قصاص نشان افتخار، وفاداری و عزت در پایگاه مقاومت بود و با خون خود فدای حفاظت از لبنان شد.

نعیم قاسم افزود: از نیروهای امنیتی و قضایی می‌خواهیم که برای مجازات فتنه‌گرانی که تلاش می کنند کشور را به ورطه نابودی بکشانند، اقدام کنند.

شیخ قاسم با تاکید بر اینکه «آنچه در الکحاله رخ داد، تلاش برای ایجاد فتنه و جعل موضوعی است که وجود ندارد»، از احزاب سیاسی و افرادی که در کنار حزب‌الله بودند و برای آرام کردن اوضاع و فرونشاندن فتنه دست به دست هم دادند، تمجید کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که واحد ارتباطات رسانه‌ای حزب الله لبنان چهارشنبه شب هفته گذشته (۱۸ مرداد) در بیانیه‌ای از حمله افراد مسلح ناشناس به نیروهای این جنبش در غرب لبنان خبر داد که منجر به کشته شدن یکی از نیروهای آن شد.

واحد ارتباطات رسانه‌ای حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کامیون متعلق به این جنبش از منطقه بقاع به سمت بیروت در حرکت بود که در منطقه «الکحاله» واژگون شد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: پس از این حادثه، افراد مسلح ناشناس نزدیک جاده شدند و شروع به سنگ‌ پراکنی به سمت کامیون و سپس اقدام به تیراندازی کردند که منجر به زخمی شدن یکی از افرادی شد که وظیفه همراهی کامیون را بر عهده داشت و وی به بیمارستان منتقل و در آنجا درگذشت.

در هفته‌های اخیر لبنان شاهد برخی ناآرامی‌ها و حوادث پراکنده امنیتی و نیز فضاسازی و حملات رسانه‌ای علیه مقاومت بوده است که به عقیده کارشناسان سیاسی، این اقدامات با هدف بی‌ثبات نشان دادن اوضاع داخلی و به تبع آن حمله به مقاومت لبنان در آستانه نشست شورای امنیت برای صدور قطعنامه تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان موسوم به «یونیفل» همسو با نقشه لابی صهیونیستی و آمریکایی انجام می‌گیرد. این لابی بدنبال تعدیل در ماموریت یونیفل در راستای اهداف تل‌آویو است که با مقاومت دولت لبنان روبرو شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها