مقام روس: ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کرد

مقام روس: ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کرد
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 06:29

مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم سوری گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی با انجام پروازهای پهپادی هماهنگ‌نشده، ۱۴ مرتبه پروتکل‌های جلوگیری از درگیری در آسمان سوریه را نقض کرد.

العالم - سوریه

«وادیم کولیت» معاون فرمانده این مرکز طی نشست خبری گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی با انجام پروازهای پهپادی هماهنگ‌نشده، ۱۴ مرتبه پروتکل‌های جلوگیری از درگیری در آسمان سوریه را نقض کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کولیت در این‌باره توضیح داد: «ائتلاف موسوم به ضد تروریسم به رهبری آمریکا همچنان به ایجاد موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ادامه می‌دهد و پروازهایی را برخلاف پروتکل‌های رفع منازعه و در راستای نقض حریم هوایی سوریه انجام می‌دهد».

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که تروریست‌های باقی‌مانده در سوریه طی روز شنبه حملاتی را به مواضع ارتش این کشور انجام دادند.

طبق این گزارش، کولیت اظهار داشت که ۱۰ نفر از اعضای گروه تروریستی جبهه‌النصره تلاش کردند خط مقدم دفاعی نیروهای دولتی سوریه در استان لاذقیه را در هم بشکنند اما این حمله دفع شد و دو سرباز سوری کشته شدند.

معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم سوری پیش از این نیز نسبت به آماده‌شدن تروریست‌ها برای حمله به تأسیسات و نیروهای روس هشدار داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها