حمله پهپادی اوکراین به «بلگورود» روسیه دفع شد

حمله پهپادی اوکراین به «بلگورود» روسیه دفع شد
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 17:57

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی ارتش اوکراین به منطقه «بلگورود» توسط سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه دفع شد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه در ساعات اولیه امروز (یکشنبه، ۲۲ مرداد ماه)، یک پهپاد را بر فراز منطقه «بلگورود» روسیه ساقط کردند و ارتش اوکراین را به تلاش برای حمله به مواضع روسیه متهم کردند.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «امروز در حدود ساعت ۰۴:۰۰ صبح به وقت محلی، تلاش رژیم کی‌یف برای حمله تروریستی به وسیله یک پهپاد علیه تأسیسات در قلمرو فدراسیون روسیه، خنثی شد».

بر اساس گزارش راشاتودی، مقام‌های نظامی ارتش روسیه اعلام کردند که حادثه فوق تلفات یا خساراتی به همراه نداشته است.

بعد از ظهر گذشته (شنبه)، «ویاچسلاو گلادکف» فرماندار منطقه‌ای بلگورود در کانال تلگرامی خود نوشت که یک پهپاد در منطقه «شبکینو» در نزدیکی مرز اوکراین ساقط شده است اما اطلاعاتی درباره این حادثه منتشر نکرد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، منطقه بلگورود به طور مکرر تحت حملات مرزی ارتش اوکراین قرار می‌گیرد و دهها نفر از غیرنظامیان در حملات پهپادی یا خمپاره‌ای ارتش اوکراین به این منطقه جان خود را از دست داده یا زخمی شده‌اند.

طی هفته‌های اخیر، ارتش اوکراین حملات پهپادی علیه مواضع روسیه را تشدید بخشیده است که همگی ناموفق بوده است. اواخر ماه گذشته، گلادکف گزارش کرد که ارتش کی‌یف‌، مهمات خوشه‌ای به منطقه بلگورود شلیک کرده است.

به گزارش فارس، مقام‌های ارشد روسیه از جمله «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه حملات نیروهای اوکراینی به خاک این کشور را مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و خواستار توقف هرچه سریعتر آن شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها