پاپ خواستار رسیدگی به وضعیت مهاجران در اروپا شد

پاپ خواستار رسیدگی به وضعیت مهاجران در اروپا شد
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 18:31

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان مرگ مهاجران در دریای مدیترانه را یک زخم باز خطاب کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت مهاجران به اروپا شد.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس روز یکشنبه طی سخنانی در مراسم دعای هفتگی این کلیسا اعلام کرد: این زخم باید از سوی مقام های سیاسی اروپا رسیدگی و التیام داده شود.

وی اظهار داشت که برای ۴۱ نفری که در اوایل ماه جاری در دریای مدیترانه غرق شدند، دعا کرده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: با درد و شرم باید اعلام کنیم که از آغاز سال تاکنون نزدیک به ۲ هزار زن و مرد و کودک در دریا برای رسیدن به قاره اروپا جان خود را از دست داده‌اند و من مقام های سیاسی در این قاره را به برادری و همبستگی در التیام این زخم تشویق می‌کنم.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی سازمان‌ بین‌المللی مهاجرت (IOM) از سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر از مهاجران در راه رسیدن به اروپا در آب‌های دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا از جمله تونس و لیبی به علت نزدیکی به اروپا به مراکز انتقال مهم برای مهاجران غیرقانونی تبدیل شده اند که تلاش می‌کنند برای فرار از فقر و جنگ در کشورهایشان، خود را به اروپا برسانند.

کانال مانش و چندین منطقه دیگر جهان نیز از سال ۲۰۱۴ شاهد هزاران مرگ در طول مهاجرت بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، مرگبارترین مسیر مهاجرت غیرقانونی به اروپا، آب‌های مرکزی مدیترانه از مبدا لیبی و تونس به سمت مالت یا ایتالیا بوده است که مهاجران با قایق‌های نا امن و بسیار خطرناک سعی در گذر از آن داشته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها