یک کارشناس امور راهبردی:

حمله شاهچراغ برنامه ریزی برای مرحله جدیدی از آشوب است

 حمله شاهچراغ برنامه ریزی برای مرحله جدیدی از آشوب است
يکشنبه 22 مرداد 1402 - 23:16

یک کارشناس امور راهبردی گفت: اقدام تروریستی حمله به حرم شاهچراغ (ع) پیش از این نیز توسط گروه تروریستی داعش مستقر در شمال افغانستان که مورد حمایت مالی و نظامی آمریکا است،‌ انجام شده بود.

العالم ایران ـ سیاسی

هادی محمدی کارشناس امور راهبردی اظهار داشت: بر اساس بیانیه این گروهک تروریستی که در آن بر انتقام از اعدام قبلی عاملان اقدام تروریستی در همان حرم تاکید شده، لذا موضوع منشا عاملان این حمله تروریستی روشن است.

محمدی با بیان اینکه اسرائیل، و انگلیسی ها و آمریکایی ها نقشه و برنامه های امنیتی برای منطقه دارند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مشخصی برای ایجاد آشوب و شرایط ناپایدار در منطقه و ایجاد مرحله جدیدی از آشفتگی، هرج و مرج و بی ثباتی در داخل کشور وجود دارد.

حرم سید احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ ) در شهر شیراز (جنوب ایران) شامگاه امروز (یکشنبه) مورد حمله تروریستی قرار گرفت که تا کنون به شهادت یک نفر و مجروح شدن هشت نفر دیگر منجر شده است.

در این عملیات تروریستی دو تروریست از باب المهدی قصد ورود به حرم شاهچراغ را داشتند که در ورودی حرم به سمت زائران تیراندازی کردند که یکی از تروریست ها دستگیر و نفر دوم موفق به فرار از صحنه شد که سپس توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

این حمله دومین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ است، پیش از این نیز گروه تروریستی «داعش» چهارم آبان سال گذشته در حمله به حرم شاهچراغ ۱۳ نفر را شهید و ۲۵ نفر دیگر را مجروح کرد. عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.

پربیننده ترین خبرها