سالروز پیروزی حزب الله درجنگ ژوییه؛

درسی که سید حسن نصرالله در طول 33 روز به صهیونیست ها داد

دوشنبه 23 مرداد 1402 - 11:45

33 روز برای تحمیل بزرگترین شکست به رژیم اشغالگر اسرائیل در تاریخ کوتاه تاسیس این رژیم کافی بود. مقاومت در لبنان ضربات منحصر به فرد، محکم و سختی به این رژیم وارد کرد، چه با هدف قرار دادن جبهه داخلی آن و چه با ضربه زدن به نیروی زمینی و دریایی آن در جبهه های جنگ.

العالم _ لبنان

به گزارش العالم، همه اینها تأیید مرحله ای جدیدی بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با عنوان «زمان شکست ها به پایان رسیده و زمان پیروزی ها فرا رسیده است» آن را اعلام کرد.

جنگ ژوئیه 2006 که در سالروز وقوع آن قرار داریم، و رژیم صهیونیستی در پی عملیات «وعده صادق» در دوازدهم ژوئیه سال 2006 علیه لبنان به راه انداخت، در شرایطی چهاردهم اوت همان سال به پایان رسید که قبل از آن مقاومت صحنه آزادسازی لبنان را در سال 2000 بار دیگر به تصویر کشیده و مرحله جدیدی را آغاز و موازنه قدرت و بازدارندگی جدیدی را به این رژیم تحمیل کرده بود.

با وجود سیاست زمین سوخته اشغالگران در جریان تجاوز، ارتکاب جنایات هولناک علیه غیرنظامیان و استفاده از زور بیش از حد برای تخریب گسترده زیرساخت ها و ساختمان های مسکونی در مناطق مختلف به ویژه حومه جنوبی بیروت، روستاهای جنوب و منطقه بقاع، اما شوک و وحشت بی‌سابقه‌ای ناشی از قدرت نظامی حزب الله نیروهای اشغالگر را فرا گرفت، از بزرگترین ژنرال‌ها گرفته تا جوان‌ترین شهرک‌نشین‌های صهیونیست آن را تجریه کردد.

مقاومت، سران رژیم صهیونیستی را وادار کرد که حتی چند روز قبل از پایان تجاوز خود، به شکست اعتراف کنند و در همین حال این عبارت سید حسن نصرالله هنگام هدف قرار گرفتن یک ناو جنگی اشغالگران که "ببینید که در حال سوختن است" بزرگترین سیلی به صورت سران رژیم صهیونیستی و به مثابه اعلام پیروزی زودهنگام بود.

رهبران اسرائیل از درک اهمیت استراتژیک تسلیحات موشکی حزب الله و توانایی آن در ایجاد تغییرات واقعی در طول نبرد و تحمیل معادله بازدارندگی پس از پایان نبرد و تکنیک ها و روش های جنگ چریکی نیروهای مقاومت عاجز بودند و این در حالی بود که آنان به یکباره متوجه شدند که نیروهای حزب الله نبرد مستقیم و تن به تن با نیروهای اشغالگر را در پیش گرفته اند و همین مسئله مقامات اشغالگر را وادار کرد بگویند که با تیپ نیروهای ویژه و نخبه می جنگند.

جنگ وارد هفته دوم خود نشد تا اینکه آمریکا و متحدش اسرائیل، به این نتیجه رسیدند که شکست نظامی رژیم واقعیتی انکار ناپذیر است و این رژیم باید به دنبال راه حل و نقشه ای جدید باشد چون سران رژیم به این نتیجه رسیدند که پیروزی در این نبرد غیرممکن است زیرا با مرحله ای جدیدی در منطقه روبرو شده اند که عنوان آن پیروزی مقاومت است و تا امروز همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها