استقبال ایران از پایان عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در سواحل یمن

استقبال ایران از پایان عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در سواحل یمن
سه شنبه 24 مرداد 1402 - 08:51

سخنگوی وزارت امور خارجه از پایان موفقیت‌آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب‌های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن استقبال کرد.

العالم - ایران

کشتی نفتکش صافر حدود پنج سال است که نزدیک بندر "رأس عیسی" در الحدیده یمن لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسوولان دولت نجات ملی یمن ۲۷ می‌۲۰۲۰ مستقر در صنعاء به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در هشدار و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه گفت: حدود سه سال پیش جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل متحد اعلام آمادگی کرد که حاضر است جابه‌جایی نفت را با نظارت این نهاد بین المللی و یمنی‌ها به طور داوطلبانه و با هزینه خودش انجام دهد تا خطر محیط زیستی برطرف شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل و فصل مسالمت آمیز بحران‌های انسانی یمن تأکید داشته است و در این چارچوب به رایزنی‌های متعدد خود به منظور پایان دادن به معضل نفتکش صافر و جلوگیری از بروز فاجعه زیست محیطی و انسانی و اقتصادی برای یمن و منطقه ادامه داد.

کنعانی با قدردانی از اهتمام سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن ابراز امیدواری کرد اقدام اخیر و هماهنگی انجام شده در جهت حل و فصل یک بحران انسانی و زیست محیطی، بتواند مقدمه‌ای برای رسیدگی به امور انسانی از جمله رفع کامل محاصره یمن باشد.

پربیننده ترین خبرها