درگیری های جدید در طرابلس 27 کشته و بیش از 106 زخمی برجای گذاشت

درگیری های جدید در طرابلس 27 کشته و بیش از 106 زخمی برجای گذاشت
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 09:14

مرکز فوریت های پزشکی و پشتیبانی لیبی امروز (چهارشنبه) از کشته شدن 27 نفر و زخمی شدن بیش از 106 نفر دیگر در نتیجه درگیری های مسلحانه ای خبرداد که از روز گذشته در طرابلس پایتخت لیبی ادامه دارد.

العالم ـ لیبی

به گزارش العالم، مرکز فوریت های پزشکی و پشتیبانی لیبی اعلام کرد که آمار اولیه تلفات انسانی در نتیجه درگیری های مسلحانه در طرابلس شامل 27 کشته و بیش از 106 زخمی است.

درگیری های شدید در طرابلس از روز گذشته پس از بازداشت فرمانده ارشد یکی از گروه های مسلح به دست نیروهای رقیب آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد.

یک منبع آگاه در وزارت کشور دولت وحدت ملی – که خواست نامش فاش نشود – گفت: درگیری های مسلحانه در منطقه طرابلس بین سازمان مبارزه با جنایت و تروریسم، وابسته به شورای ریاستی و تیپ 444 وابسته به دولت وحدت ملی درگرفته است.

درگیری‌ها در مرکز محله‌های عین زراه و الفرناج میان نیروهای تیپ ۴۴۴ پیاده وابسته به دولت وحدت ملی (واحد بازدارندگی ریاست ستاد ارتش لیبی) و درپی بازداشت «محمود حمزه» فرمانده تیپ ۴۴۴ پیاده توسط سازمان مبارزه با جنایت و تروریسم، وابسته به شورای ریاستی شکل گرفت.

مرکز فوریت های پزشکی و پشتیبانی لیبی اعلام کرد که از روز گذشته بیش از 60 آمبولانس به محل اعزام شده و بیش از 230 خانواده از محل درگیری ها خارج شده اند.

عبدالحمید الدبیبه رئیس دولت وحدت ملی لیبی، وزیر کشور و رئیس ستاد ارتش در طرابلس را مأمور کرده بود تا برای حل درگیری بین سازمان مبارزه با جنایت و تروریسم وابسته به شورای ریاستی و تیپ 444 وابسته به دولت وحدت ملی مداخله کنند.

در همین حال، یک منبع امنیتی از اداره امنیت طرابلس از شکست مذاکرات میان رهبران تیپ ۴۴۴ و واحد بازدارندگی با میانجیگری «محمد الحداد» رئیس ستاد ارتش لیبی و عبد الحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی خبر داد.

پربیننده ترین خبرها