گزارش العالم از برافراشتن پرچم های عتبات ایران، عراق و سوریه بر بلندای برج میلاد

چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 14:44

به مناسبت ایام محرم و عاشورای امام حسین علیه السلام مراسم به اهتزاز درآوردن پرچم های عتبات عالیات در ایران، عراق و سوریه با حضور جمعی از شخصیت ها و مهمانان خارجی و نیز خادمان عتبات عالیات در تهران پایتخت ایران برگزار شد.

العالم - ایران ـ فرهنگی

محمد لاجوردی خبرنگار شبکه خبری العالم در تهران گزارش داد: ایران اسلامی که در حال و هوای ماه محرم الحرام و عاشورای جاوید به سر می برد، یاد و خاطره شهادت مظلومانه سرور آزادگان و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) را گرامی می دارد. امروز پرچم ها و بنرهای عتبات عالیات با حضور عاشقان و دوستداران امام حسین علیه السلام در برج میلاد به اهتزاز در آمد.

هاشم المیلانی، یکی از مسئولان حرم حضرت عباس (ع) به خبرنگار العالم گفت: «از اقدام شهرداری تهران برای برافراشتن پرچم های متبرک عتبات عالیات در برج میلاد استقبال می کنیم. این امر باعث افزایش انسجام بین دو ملت عراق و ایران می شود و یادآور مصیبت هایی است که اهل بیت علیهم السلام از سر گذرانده اند.»

خبرنگار العالم گزارش داد: «عنوان این ابتکار «گنبد عشق» است که طی آن پرچم های متبرک شده در مزار سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، برادرش ابوالفضل العباس، خواهرش زینب کبری و امامان عسکریین (ع) در بلندترین برج تهران برافراشته شد و شامل برنامه های مختلفی بود که مصیبت امام حسین علیه السلام و اهل بیتش را به حاضران یادآوری نمود.

غسان صادق شهرستانی، یکی از مسئولان حرم امام حسین (ع) گفت:«پرچم متبرک به مزار شریف امام حسین (ع) بیانگر این حقیقت است که اندیشه آن حضرت از همه اندیشه ها بالاتر است. پرچم متبرک به مزار شریف ابوالفضل العباس به منزله دعوت از برادران ایرانی برای حضور در مراسم ویژه اربعین در کربلاست.»

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، پرچم های سیاه بزرگی بر فراز برج میلاد و همچنین در سطح شهر به چشم می خورد که نشان دهنده فعالیت های مردمی برای بزرگداشت عاشورا است و تا مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع) در ماه صفر ادامه خواهد داشت. مناسک حسینی (ع) هر ساله در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود و مردم و عاشقان آن امام همام به سوگواری و عزاداری در مصیبت کربلای معلی می پردازند.

پربیننده ترین خبرها