گزارش العالم:

پیاده روی های اربعین از جنوبی ترین نقطه عراق به سمت کربلا آغاز شد

پیاده روی های اربعین از جنوبی ترین نقطه عراق به سمت کربلا آغاز شد
پنج‌شنبه 26 مرداد 1402 - 13:15

حرکت زائران با پای پیاده‌ برای شرکت در آیین اربعین امام حسین علیه‌السلام در بیستم ماه صفر به سمت کربلای معلی از منطقه رأس‌البیشه در منتهی الیه جنوب عراق، آغاز شد. موکب های مردمی و نهادهای دولتی امکانات خود را برای پذیرایی از زائران اربعین و ارائه خدمات به آنها آماده می کنند.

العالم - عراق

فاضل بطاط خبرنگار العالم در بصره گزارش داد: زائران اربعین زیر آفتاب سوزان و در هوای فوق العاده گرم راهپیمایی خود را به سمت قبله آزادگان شهر کربلای معلی آغاز کردند. منطقه رأس البیشه در منطقه فاو در منتهی الیه جنوب عراق نقطه شروع مسیر راهپیمایی زائران به سمت حرم امام حسین (علیه السلام) و شرکت در مراسم اربعین است.

اربعینحسين ماجد، زائر عراقی، به خبرنگار العالم گفت: «از رأس البیشه به راه افتادیم که آخرین نقطه عراق در منطقه الفاو و دورترین مکان در منطقه بصره نسبت به کربلا به حساب می آید. مسافت آن تا کربلا حدود 600 کیلومتر است اما این برای ما چیزی نیست.»

نوری جواد، دیگر زائر عراقی نیز گفت: ما از بصره به رأس البیشه آمدیم تا به سمت مرقد مبارک اباعبدالله برویم.

خبرنگار العالم با اشاره به راهپیمایی اربعین موسوم به «المشایه» خاطرنشان کرد، این راهپیمایی با رویدادهای فرهنگی مختلفی همراه بود، از جمله این که همایشی در منطقه مرزی مشرف به خلیج فارس با شعار «من البحر الی النحر» (از دریا تا قربانگاه) برگزار شد.


در همایش «من البحر الی النحر» رجال دینی و علمی به ریاست هیأت مرجعیت عالی دینی در نجف شرکت داشتند.

فاطمه الموسوی بانوی زائر عراقی گفت: «از استان کربلا با پای پیاده و به عشق امام حسین(ع) به این مکان آمدم تا در پیاده روی اربعین شرکت کنم و خداوند متعال این مکان را را زیارتگاه عاشقان راه امام حسین علیه السلام قرار داده است.»

حیدر مجید یکی دیگر از زائران عراقی خاطرنشان کرد: «از زمان صدام تاکنون از نجف تا کربلا را در ایام حسینی پیاده می روم. امسال بیست و یکمین سال است که می خواهم به زیارت اربعین بروم. از رأس البیشه حرکت می کنم و خوشبختانه امسال هیچ مانعی بر سر راه نیست.»

خبرنگار العالم گزارش داد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که موکب های حسینی (ع) خود را برای ارائه انواع خدمات به زائران اربعین آماده کرده اند. انتظار می رود پنج میلیون زائر وارد خاک عراق شوند.

بنابر این گزارش، از جاده رأس البیشه تا کربلا بیش از 600 کیلومتر فاصله است و دمای آن در حال حاضر بیش از 50 درجه سانتیگراد است. با این وجود زائران اربعین مشتاق هستند تا برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (علیه السلام) از دورترین نقطه مرزی در جنوب عراق با پای پیاده به سمت شهر مقدس کربلا حرکت کنند.

پربیننده ترین خبرها