آمریکا تلاش برای ایجاد منطقه حائل در مرزهای عراق و سوریه را تکذیب کرد

آمریکا تلاش برای ایجاد منطقه حائل در مرزهای عراق و سوریه را تکذیب کرد
جمعه 27 مرداد 1402 - 09:33

یک مقام پنتاگون مدعی شد گزارش‌ها درباره قصد آمریکا برای ایجاد منطقه حائل در مرزهای عراق و سوریه «غلط» هستند.

العالم - آمریکا

«پات رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گزارش‌ها درباره تلاش برای قطع دسترسی نیروهای محور مقاومت به یک گذرگاه مرزی کلیدی بین عراق و سوریه را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت که گزارش‌های اخیر در رسانه‌های عرب‌زبان در این خصوص «اشتباه» هستند و نیروهای آمریکایی نقشی در تأمین امنیت در مرز عراق با سوریه ندارند.

به نوشته پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور، رایدر در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: «من هیچ تغییر قابل توجهی در وضعیت نیروهای ائتلاف ضد داعش در سوریه مشاهده نکرده‌ام.»

او در ادامه گفت: «امنیت مرزی را ما تأمین نمی‌کنیم. این وظیفه دولت عراق است.»

پیش از این فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی، موسوم به ائتلاف ضد داعش هم این گزارش‌ها را تکذیب کرده بود.

متیو مک‌فارلین در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفته بود: «ائتلاف آماده انجام عملیات برای قطع دسترسی هیچ کسی غیر از داعش نیست. تمرکز ما روی داعش است.»

به گزارش فارس، چند روز پیش احمد الجغیفی از رهبران ائتلاف «الانبار الموحد» -که متعلق به اهل تسنن است- از برخی تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در مرزهای مشترک سوریه و عراق خبر داده بود.

الجغیفی به پایگاه خبری المعلومه گفت: یک گروه از نیروهای آمریکایی در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب الانبار مستقر شد. این گروه از گذرگاه التنف سوریه وارد خاک عراق شد و هنوز مشخص نیست که انگیزه آنان چیست و چه مأموریتی بر عهده خواهند داشت.

وی همچنین خبر داد که نیروهای آمریکایی از محل استقرار خود در منطقه التنف به سمت مرزهای عراق حرکت کردند و هنوز هم مشخص نیست که قرار است به صورت نهایی، در چه منطقه‌ای مستقر شوند.

قبل‌تر از آن یک منبع امنیتی به نقل از منابع حاضر در پایگاه هوایی عین الاسد عراق به رسانه‌ها گفته بود که آمریکاییها قصد دارند نوار مرزی با سوریه را در غرب الانبار ببندند، ولی هنوز مشخص نیست که چه انگیزه‌ای در پشت این اقدام قرار دارد. عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

پربیننده ترین خبرها