استقبال کویت از سفر امیرعبداللهیان به ریاض

استقبال کویت از سفر امیرعبداللهیان به ریاض
شنبه 28 مرداد 1402 - 06:57

وزیر امور خارجه کویت از نتایج سفر وزیر خارجه ایران به عربستان استقبال کرد و گفت: این سفر نشان دهنده تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دو جانبه به حالت طبیعی است.

العالم - آسیا

به‌نقل خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت در بیانیه‌ای تاکید کرد که از نتایج سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به عربستان و دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد: این سفر نشان‌ دهنده تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دوجانبه به حالت طبیعی خود و پایبندی آن‌ها به حفظ ثبات ‌و امنیت منطقه است که این امر منجر به اعتمادسازی و در راستای منافع منطقه و جهان است.

وزیر خارجه کویت همچنین از تلاش های چین، عراق و عمان برای بهبود روابط تهران و ریاض تمجید کرد.

شیخ سالم الصباح تاکید کرد: امیدواریم که این سفر گامی در راستای ایجاد روابط قوی میان دو کشور بر اساس احترام متقابل و آغازی برای صفحه جدید از روابط ایران با کشورهای عربی خلیج(فارس) باشد؛ روابطی که بر اساس حسن همجواری، عدم دخالت در امور کشورهای دیگر، تقویت روابط و ایجاد پل‌های همکاری و گفت‌وگو و تفاهم است و این امر در صلح و ثبات و شکوفایی کشورها و مقابله با چالش های آینده سهیم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز گذشته در سفری رسمی وارد ریاض شد و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی کرد.

پربیننده ترین خبرها