پیام امیرعبداللهیان در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد

پیام امیرعبداللهیان در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد
شنبه 28 مرداد 1402 - 19:23

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بازخوانی کودتای ۲۸ مرداد نشان می‌دهد که واکنش استعمار قدیم و نوین به گرایشات آزادیخواهانه و استقلال‌طلبانه ملت‌ها از یک مدل ثابت پیروی می‌کند و ارتباطی با کیفیت دولت‌های مستقر ندارد، گفت: نفوذ، کودتا، تحریم ‌اقتصادی، جنگ سخت و نرم، ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده‌ کشورهای مستقل است.

العالم - ایران

۷۰ سال پیش در چنین روزی کودتای آمریکایی - انگلیسی رخ داد. در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دولت ملی محمد مصدق با مداخله و طراحی دولت‌های انگلیس و آمریکا و عوامل داخلی‌ آنها سرنگون شد.

در همین ارتباط حسین امیرعبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۸ مرداد ماه در پُستی در صفحه اجتماعی «ایکس» نوشت: بازخوانی کودتای ۲۸ مرداد نشان می‌دهد که واکنش استعمار قدیم و نوین به گرایشات آزادیخواهانه و استقلال‌طلبانه ملت‌ها از یک مدل ثابت پیروی می‌کند و ارتباطی با کیفیت دولت‌های مستقر ندارد.

وی یادآور شد: نفوذ، کودتا، تحریم ‌اقتصادی، جنگ سخت و نرم، ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده‌ کشورهای مستقل است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز (شنبه) ۲۸ مرداد ماه در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» به زبان انگلیسی نوشت: ۷۰ سال پیش یک دولت ملی در ایران با کودتای مورد حمایت آمریکا و انگلیس، سرنگون شد.

وی حمایت از دیکتاتورها، مداخله در امور داخلی کشورها، سرکوب جنبش‌های آزادیخواهانه و سازماندهی و طراحی کودتاها را از اصول و پایه‌های سیاست‌های آمریکایی و انگلیسی خواند که به کرات توسط این کشورها تکرار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها