واکنش کاربران فضای مجازی به اسکان پناهندگان در کشتی قدیمی انگلیسی

يکشنبه 29 مرداد 1402 - 19:24

کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به اقدام ضد بشری دولت انگلیس درخصوص اسکان پناهندگان روی کشتی قدیمی «بیبی استکهلم» به رغم خطر ابتلا به عامل بیماری زای لژیونلا واکنش نشان دادند.

العالم – اروپا

دولت انگلیس در حالی که مجبور شد موقتا پناهندگان تازه اسکان داده شده روی کشتی قدیمی «بیبی استکهلم» را به دلیل خطر شیوع بیماری تخلیه کند، اما همچنان بر اجرایی کردن این اقدام برای کاهش هزینه‌ها اصرار دارد.

پیش از این وزارت کشور انگلیس اعلام کرده بود که مقادیری از عامل بیماری زای لژیونلا در نمونه‌های سیستم آب یافت شده که نیازمند بررسی‌های بیشتر است و به عنوان یک اقدام احتیاطی، همه مهاجران باید از بارج پیاده شوند و آن را موقتا ترک کنند.

عامل بیماری زای لژیونلا می تواند علائمی شبیه آنفولانزا یا ذات الریه شدید در افراد ایجاد کند.

استیو بارکلی، وزیر بهداشت انگلستان، به دلیل اسکان پناهجویان در این کشتی که حاوی باکتری مسری لژیونلا است، با انتقاد مواجه شده است.

این انتقادات به خاطر تأخیر در انتقال پناهجویان علیرغم اطلاع دولت انگلستان از خطرات ناشی از بیماری است که پناهندگان در کشتی در معرض آن قرار دارند.

یک کاربر فضای مجازی به نام عبدالرحمن نوشت: مخالفان دولت انگلستان نسبت به وضعیت زندگی پناهجویان در این شناور ابراز نگرانی کرده و آن را مایه ننگ لندن دانستند.

در همین زمینه الجزیره نیز خاطرنشان کرد: دولت انگلستان تصمیم گرفته به رغم کشف باکتری لژیونلا در کشتی قدیمی بیبی استکهلم، کشتی های جنگی بیشتری را برای اسکان پناهجویان اختصاص دهد و آنها را تا حل مشکلشان در دریا نگه دارد.

مها محمد یکی دیگر از کاربران فضای مجازی هم نوشت: استیو بارکلی وزیر بهداشت انگلیس خواستار بازگرداندن پناهجویان به این کشتی به رغم کشف باکتری مرگبار لژیونلا در آن شده است که می تواند باعث عفونت ریوی و مرگ شود.

وی نوشت که پس چرا ساکتید، حقوق بشر کجاست؟

پربیننده ترین خبرها