ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 21:41

جنگنده های ارتش ترکیه، مناطقی از استان دهوک در شمال عراق را بمباران کردند.

العالم - عراق

به گزارش رسانه های عراقی، جنگنده های نیروی هوایی ترکیه روز یکشنبه روستاهای «جرزی» و «کوهارزی» در استان دهوک عراق را به شدت بمباران کردند.

تاکنون گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این بمباران منتشر نشده است.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه کارگران کردستان (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده است و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

پیشتر یک عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق گفته بود که ساکنان ۶۰۰ روستای تامین کننده تولیدات زراعی و دامی در شمال عراق براثر بمباران های ترکیه آواره شدنده اند.

غیاث السورجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه افزود: ساکنان این روستاها، زمین های کشاورزی خود را که یک سوم محصولات کشاورزی مورد نیاز اقلیم کردستان را تامین می کند، ترک کرده اند.

وی اضافه کرد: بیشتر روستای های تخلیه شده براثر بمباران های ترکیه در اربیل و دهوک قرار دارد و ورود ساکنان این ۶۰۰ روستا به مناطق شهری باعث افزایش حجم جمعیت در شهرها شده است.

السورجی گفت: آوارگان از روستاها همه منابع درآمدی خود از کشاورزی و حیوانی را که تامین کننده غذا و هزینه زندگی آن ها بوده است را در روستاها جا گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، وی از طرف های مسوول خواست فورا برای پایان دادن به بمباران های ترکیه و تامین شرایط بازگشت آوارگان به مناطق زندگی خود اقدام کنند.

پربیننده ترین خبرها