عصبانیت مقامات صهیونیست از عملیات الخلیل/ بن‌گویر: گالانت مقصر است

عصبانیت مقامات صهیونیست از عملیات الخلیل/ بن‌گویر: گالانت مقصر است
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 16:34

عملیات امروز مقاومت فلسطین در «الخلیل» در کرانه باختری موجب عصبانیت مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی شد و وزیر امنیت این رژیم، وزیر جنگ را مقصر دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش «ایزرائیل نیوز»، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات امروز (دوشنبه) مقاومت فلسطین در الخلیل، خواستار برگزاری نشست کابینه امنیتی این رژیم در اولین فرصت شد.

انسداد بیشتر شهرهای فلسطینی‌نشین تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین، ندادن مجوز کار به فلسطینی ها برای کار در سرزمین های اشغالی، افزایش ایست و بازرسی ها و ترور هدفمند رهبران مقاومت فلسطین از جمله خواسته های مطرح شده توسط بن گویر است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست با دستیاران خود وضعیت کنونی را نتیجه سیاست های ضعیف «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد.

براساس این گزارش، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز ضمن دریافت آخرین گزارش ها درباره عملیات الخلیل و تلاش ها برای دستگیری مبارز فلسطینی، قرار است به همراه دیگر مقامات امنیتی و نظامی این رژیم از محل عملیات دیدن کند.

«شلومو نعمان» شهردار شهرک صهیونیست نشین «گوش عتصیون» نیز خواستار اعلام جنگ علیه فلسطینی ها و از بین بردن زیرساخت های مقاومت در کرانه باختری شد.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به عملیات ضد صهیونیستی امروز مبارزان فلسطینی در شهر الخلیل در کرانه باختری تاکید کردند که جوانان فلسطینی قادر به برهم زدن امنیت رژیم صهیونیستی و عبور از سیستم ها و سامانه های امنیتی این رژیم به رغم آماده باش آنها هستند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که مبارزان شجاع مقاومت در کرانه باختری با تمام قدرت شمال و مرکز کرانه و امروز جنوب آن را هدف قرار داده‌اند.

وی گفت که این عملیات، عملیاتی طبیعی در راستای مقابله با جنگ مذهبی علیه مقدسات ما و همچنین به منظور مقابله با طرح های شهرک‌سازی صهیونیستی در قدس اشغالی و کرانه‌ باختری است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود در بیانیه ای گفت: این عملیات پاسخی طبیعی و مشروع به جنایات اشغالگران و نشانه مبارک تداوم پاسخ مستقیم مبارزان فلسطینی برای مقابله با دشمن در همه عرصه‌ها بود.

این بیانیه افزود: این عملیات در سالگرد جنایت آتش زدن مسجد مبارک الاقصی انجام شد تا پیام هشدار دهنده ای باشد که اشغالگران باید در آینده منتظر اقدامات شدیدتر و سخت تر باشند.

این جنبش تاکید کرد: عملیات الخلیل تأیید می کند که مقاومت ما برای دفاع از مردم و مقدسات در میدان حاضر و قادر به بازدارندگی و ضربه زدن به دشمن است.

به گزارش ایرنا،‌منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از تیراندازی در شهر الخلیل در کرانه باختری و کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن یک نفر دیگر خبر دادند.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که دو صهیونیست در جریان تیراندازی در نزدیکی چهارراه «کفاسیم» در شهر الخلیل زخمی شده اند.

این رادیو افزود که این دو صهیونیست جراحت های شدیدی بر داشته اند و یک خودروی عبوری با سرعت اقدام به تیراندازی کرده و سپس محل را ترک کرده است.

این رادیو سپس اعلام کرد که یکی از مجروحین زن بوده که بر اثر شدت جراحت ها کشته شده است.

پربیننده ترین خبرها