کره شمالی: رزمایش‌های آمریکا منجر به جنگ اتمی می‌شود

کره شمالی: رزمایش‌های آمریکا منجر به جنگ اتمی می‌شود
سه شنبه 31 مرداد 1402 - 04:13

دولت کره شمالی ضمن محکوم کردن رزمایش‌های مشترک سالیانه کره جنوبی و آمریکا، هشدار داد که این رزمایش‌ها مممکن است باعث شروع جنگ بی‌سابقه با سلاح گرماهسته‌ای (هیدروژنی) در شبه‌جزیره کره شود.

العالم-آمریکا

اجلاس سران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در کمپ دیوید و صدور بیانیه‌های تحریک‌آمیز علیه کره شمالی و چین، با واکنش تند پیونگ‌یانگ همراه شد.

دولت کره شمالی بامداد امروز (سه‌شنبه) ضمن محکوم کردن رزمایش‌های مشترک سالیانه کره جنوبی و آمریکا، هشدار داد که این رزمایش‌ها مممکن است باعث شروع جنگ بی‌سابقه با سلاح گرماهسته‌ای (هیدروژنی) در شبه‌جزیره کره شود.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه آمده است که سئول، واشنگتن و توکیو طی نشست سه‌جانبه در کمپ دیوید، مجموعه‌ای از اسناد را با هدف «جزئیات، برنامه‌ریزی و تدوین» اقدامات تحریک‌آمیز برای جنگ اتمی، گردآوری کردند.

پیونگ‌یانگ با بیان اینکه جنگ اتمی بی‌سابقه‌ای در مقیاس بزرگ هر لحظه به شبه‌جزیره کره نزدیک می‌شود، تصریح کرد: «رزمایش‌های نظامی متحدان ماهیت تهاجمی دارند و احتمالاً شامل سلاح‌های راهبردی آمریکا می‌شوند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «کره جنوبی و آمریکا حتی قبل از اینکه جوهر اسناد توافق شده خشک شود، در حال برگزاری رزمایش‌های نظامی برای اجرای توافقات اجلاس سران هستند. اگر توافقات حاصل‌شده در کمپ دیوید، در رزمایش جنگی عملی شود؛ احتمال وقوع یک جنگ اتمی در شبه‌جزیره کره واقعی‌تر خواهد شد».

دولت کره شمالی با بیان اینکه نیروهای مسلح این کشور منتظر زمان مناسب برای واکنش هستند، افزود: «اراده برای مجازات نیروهای متخاصم که حاکمیت کشور ما و حق حیات مردم ما را برای دهه‌ها تهدید می‌کنند، منتظر لحظه‌ای ضربه زدن است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها