صنایع نظامی ایران؛ از فتوشاپ تا تقاضای قدرت های بزرگ برای خرید محصولات

صنایع نظامی ایران؛ از فتوشاپ تا تقاضای قدرت های بزرگ برای خرید محصولات
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 21:09

خبر: ایران بعد از پیروزی انقلاب با تحریم های نظامی مواجه شد اما دانشمندان ما این تحریم را به فرصت تبدیل کردند، قبل از پیروزی انقلاب 90 درصد محصولات نظامی را وارد می کردیم اما بعد از انقلاب ما 90 درصد محصولات مورد نیاز خود را تولید می کنیم که همه آنها از فناوری بالایی برخوردار هستند.

العالم – یک خبر و چند تحلیل

مطلب فوق سخن رضا طلایی نیک معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های صنایع دفاعی و نظامی در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم است.

تحلیل:

ـ نمایشگاه توانمندی های صنایع دفاعی و نظامی که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع افتتاح شد، نمایشگاهی معمولی نیست، زیرا توسط کشوری برگزار می شود که بیش از چهار دهه در معرض شدیدترین تحریم های اعمال شده از سوی غرب و آمریکا قرار دارد.

ـ محاصره ای که ایران را حتی از کالاهای غیرنظامی که امکان دارد در صنایع نظامی مورد استفاده قرار گیرد، محروم کرده است. این اقدامات دشمن تلاش برای به زانو درآوردن مردم ایران و وادارکردن آنان به تسلیم است.

ـ نکته قابل توجه این است که این نمایشگاه بر خلاف ادعای غرب، نمایشی نیست به ویژه که ماشین رسانه ای غرب و رژیم صهیونیستی، یک بار ادعا کردند که محصولات آن وارداتی است، یک بار ادعا کردند که فتوشاپ است و یک بار گفتند که فقط ماکت های چوبی است.

ـ اما پس از سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکا توسط پدافند هوایی ایران، انهدام پایگاه آمریکایی عین الاسد و ناتوانی از حمله به تاسیسات هسته ای ایران، دروغ پردازی غربی ها و اسرائیلی ها آشکار شد.

ـ ایران در این نمایشگاه از پهپاد جدید «مهاجر 10» رونمایی کرد که می تواند 24 ساعت پرواز کند و ارتفاع پروازی آن 7000 متر و سرعت آن 210 کیلومتر در ساعت است و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب به وزن 300 کیلوگرم را دارد علاوه بر این به سیستم جنگ الکترونیک نیز مجهز است.

ـ برای اثبات اینکه صنعت دفاعی ایران حتی از همتایان خود در کشورهای پیشرفته پیشی گرفته است و فتوشاپ نیست، بلکه صنعتی است که حتی قدرت های بزرگ خواهان آن هستند، به اظهارات سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره می کنیم که گفت: قدرت‌های بزرگی که زمانی حتی از طریق چند واسطه نمی‌توانستیم با آنها صحبت کنیم، الان خواستار خرید تجهیزات پیشرفته و پدافند هوایی از ایران هستند.

پربیننده ترین خبرها