تظاهرات مخالفان لایحه تغییرات قضایی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو+ فیلم

پنج‌شنبه 2 شهريور 1402 - 03:20

منابع خبری گزارش دادند، مخالفان لایحه تغییرات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در تل‌آویو تظاهرات و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

العالم-فلسطین اشغالی

مخالفان به لایحه تغییرات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی در تل آویو تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به معترضان به طرف آنها بمب‌های صوتی پرتاب کرده است.

بنابر اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه افسر پلیس در جریان مقابله با تظاهرات کنندگان زخمی شدند و یک شهرک نشین نیز در جریان تعقیب نیروهای پلیس از بالای پلی سقوط کرده است.

این تظاهرات در حالی برگزارشده که شنبه شب صدها هزار نفر در فلسطین اشغالی برای سی و سومین هفته متوالی علیه کابینه نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی تظاهرات کردند.

اعتراضات علیه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و اقدامات جنجالی آن همچنان ادامه دارد و شنبه گذشته نیز تظاهرات برای سی و دومین هفته متوالی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی ادعایی در رژیم صهیونیستی وارد می‌کند، چرا که تأثیر دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

جناح اپوزیسیون معتقد است که این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

پربیننده ترین خبرها