پرتاب ماهواره شناسایی کره شمالی برای بار دوم شکست خورد

پرتاب ماهواره شناسایی کره شمالی برای بار دوم شکست خورد
پنج‌شنبه 2 شهريور 1402 - 09:37

کره شمالی بامداد پنحشنبه اعلام کرد که پرتاب ماهواره شناسایی نظامی این کشور به فضا با شکست مواجه شده است.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از مقامات پیونگ ‌یانگ گزارش داد که تلاش این کشور برای ارسال ماهواره شناسایی نظامی به فضا با شکست مواجه شده است.

خبرگزاری کره شمالی درباره پرتاب روز پنجشنبه گفت که پروازهای مرحله اول و دوم ماهواره شناسایی نظامی مالیگیونگ-۱ عادی بود اما مرحله سوم به دلیل خطا در سیستم انفجار اضطراری شکست خورد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پرتاب ماهواره فضایی را ردیابی کرده و به این نتیجه رسیده است که این پرواز شکست خورده است.

پیونگ‌ یانگ در این بیانیه اعلام کرد که سومین تلاش خود برای پرتاب ماهواره شناسایی نظامی به فضا را در ماه اکتبر امسال انجام خواهد داد.

پیش تر دولت ژاپن اعلام کرده بود که کره شمالی احتمالا یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر نخست وزیری ژاپن گزارش داد، به نظر می‌رسد کره شمالی موشکی را به سمت اقیانوس آرام شلیک کرده است.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز گزارش داد، موشک فوق از فراز این کشور عبور کرده است.

این در حالی است که کره شمالی پیش تر به ژاپن درباره پرتاب قریب الوقوع یک ماهواره از سوی این کشور در اواخر ماه جاری میلادی خبر داده بود.

کره شمالی اسامی سه منطقه دریایی که ممکن است تحت تاثیر این پرتاب قرار بگیرند را اعلام کرده است. یکی از این مناطق در دریای زرد، دیگری در دریای چین شرقی و بعدی در شرق فیلیپین است.

به گزارش ایرنا، پیونگ یانگ اولین ماهواره شناسایی نظامی خود با نام «مالیگیونگ-۱» را که روی یک موشک نوع جدید به نام «چولیما-۱» نصب شده بود، در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) پرتاب کرد اما به گفته رسانه‌های دولتی کره شمالی، موشک چولیما-۱ پس از آغاز به کار غیرعادی موتور مرحله دوم خود، در دریای زرد سقوط کرد.

ارتش کره جنوبی در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ پس از یافتن لاشه این ماهواره در آب‌های دریای زرد اعلام کرد ماهواره شناسایی کره شمالی هیچ فایده نظامی نداشته است.

به گفته منابع خبری کره جنوبی، این پرتاب ممکن است تلاش دیگری از سوی شمالی برای قراردادن یک ماهواره شناسایی در مدار زمین باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها