بسیج گذرگاههای رسمی عراق برای تسهیل زیارت اربعین

بسیج گذرگاههای رسمی عراق برای تسهیل زیارت اربعین
جمعه 3 شهريور 1402 - 14:27

اداره گذرگاه های رسمی مرزی عراق امروز جمعه بر بسیج تمامی توانمندی های خود  برای تسهیل زیارت اربعین تاکید کردند.

العالم - عراق

اداره گذرگاه های رسمی مرزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «به دستور عبدالامیر الشمری، وزیر کشور و با همکاری و هماهنگی استانداری واسط، اداره گذرگاه های مرزی 24 ساعت شبانه روز با پذیرایی از زائران امام حسین (علیه السلام) به کار خود ادامه می دهد.

در همین حال سرلشکر عمر عدنان الوائلی،رئیس اداره گذرگاه ها با حضور محمد جمیل المیاحی، استاندار واسط ، سرلشکر محمد قاسم الفهد، فرمانده پلیس واسط و شماری از فرماندهان امنیتی و حشد الشعبی، از گذرگاه مرزی زرباطیه بازدید کرد و گفت: این گذرگاه شاهد افزایش تدریجی شمار زائران است.

وی افزود: هدف از این بازدید مشاهده میدانی آمادگی های گذرگاهها و ادارات فعال و تجهیز آنها برای پذیرایی از زائران امام حسین (علیه السلام) است. در این دیدار بر تلاش برای استفاده از توانمندی ها و حمایت های لازم برای تسهیل ورود و خروج زائران و موکب های حسینی تاکید شد به نحوی که درخور این مناسبت مذهبی بزرگ باشد و خدمات لازم جهت تسهیل زیارت اربعین ارائه شود.

الوائلی تصریح کرد: در حاشیه این بازدید جلسه مشترکی با سفیر جمهوری اسلامی ایران و استاندار ایلام برای بررسی و هماهنگی سازوکاری برای تقسیم بندی زائران برگزار شد.

استاندار واسط نیز بر "به کارگیری همه تلاش های استان برای برآورده ساختن نیازهای لازم برای موفقیت طرح تنظیم شده برای زیارت اربعین تاکید کرد ".

پربیننده ترین خبرها