چرا ترامپ با انبوهی از اتهامات جنایی همچنان آزاد است؟

چرا ترامپ با انبوهی از اتهامات جنایی همچنان آزاد است؟
شنبه 4 شهريور 1402 - 16:53

خبر: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام توطئه برای لغو نتایج انتخابات ایالتی 2020 مجبور شد خود را به مقامات ایالت جورجیا تسلیم کند، دفتر فرماندار وولتون در جورجیا عکس ترامپ را در زندان منتشر کرد که چهره اش عصبانی بود، البته وی پس از مدت کوتاهی با قید وثیقه آزاد شد.

العالم – آمریکا

تحلیل:

ـ دفتر فرماندار وولتون در جورجیا اگر چه عکس ترامپ را در حالی در زندان منتشر کرد که چهره اش عصبانی بود، اما واقعیت این است که وی فقط مدت کوتاهی در زندان ماند و بلافاصله آزاد شد.

ـ موضوع مهم در این زمینه وجود تبعیض و برخورد گزینشی قوانین آمریکا در برابر افراد فقیر و ثروتمند در این کشور است که نمونه آن برخورد بسیار آرام و با ملاطفت با ترامپ است در حالی که بارها شاهد بوده ایم که در برابر کوچک ترین رفتار خلاف از سوی شهروندان عادی، قوای قهریه آمریکا به شدیدترین و مرگبارترین وجه و قاطعیت تمام با آنها برخورد کرده است.

در این جا شما را با فهرستی از مهمترین جرایم دونالد ترامپ آشنا خواهیم کرد:

ترامپ به خاطر 34 اتهام جنایی در نیویورک تحت پیگرد قانونی قرار دارد، از جمله به خاطر پرداخت 130000 دلار به ستاره فیلم های جنسی به نام استورمی دانیلز در ازای سکوت در قبال رابطه نامشروع با وی در سال 2006 تحت پیگرد است.

ترامپ به خاطر 37 اتهام جنایی در فلوریدا نیز تحت تعقیب است، مانند نقض قانون جاسوسی، اظهارات نادرست، توطئه برای ایجاد مانع در مسیر اجرای عدالت و نگهداری از اسناد سری در خانه اش که در تفریحگاه مارالاگو قرار دارد.

ترامپ متهم است که پس از شکست تلاش‌های اولیه‌اش برای تغییر نتایج انتخابات، وزارت دادگستری را تحت فشار قرار داد تا به دروغ از تقلب در انتخابات سخن بگوید، وی به مایک پنس معاون خود برای لغو نتایج انتخابات فشار آورد آنهم در زمانی که کنگره قصد تایید پیروزی بایدن را در انتخابات داشت.

ترامپ متهم است که هوادارانش در واشنگتن را برای درگیری فراخواند آنهم قبل از رفتن آنها به کنگره، لذا کیفرخواست صادر شده توسط هیئت منصفه فدرال در واشنگتن شامل چهار جرم از جمله توطئه، کلاهبرداری و تلاش برای ایجاد مانع در مسیر اجرای عدالت است.

ترامپ متهم است که علیرغم شکست در انتخابات، مصمم به ماندن در قدرت بوده است، بنابراین بیش از دو ماه پس از انتخابات 3 نوامبر 2020 به دنبال انتشار اکاذیب درباره تقلب بود.

لذا حق داریم که بپرسیم اگر قوانین آمریکا تا این حد در برابر ترامپ تساهل دارد چرا بیش از دو میلیون و دویست و نود هزار آمریکایی معادل 25 درصد از زندانیان جهان در آمریکا زندانی هستند، اما ترامپ به خاطر این همه جرم فقط ساعاتی در زندان بود و آزاد شد؟

پربیننده ترین خبرها