واکنش وزارت خارجه سوریه به اتهام زنی شیمیایی آمریکا و فرانسه

واکنش وزارت خارجه سوریه به اتهام زنی شیمیایی آمریکا و فرانسه
شنبه 4 شهريور 1402 - 21:04

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آمریکا و فرانسه می خواهند با اتهام زنی به دمشق، بر پشتیبانی خود از تروریست ها در بکارگیری سلاح شیمیایی سرپوش بگذارند.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه روز شنبه، بیانیه های وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا و اتهام زنی به دمشق درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث ساختگی را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ادعاهای وزارت خارجه فرانسه و آمریکا بی ارتباط با تبلیغات و ادعاهای دروغین پیشین آنها نیست و تاکیدی بر مشارکت آن دو کشور در انجام این جنایت زشت در چارچوب همکاری کامل آنها در اقدامات مستقیم و غیرمستقیم تروریستی در سوریه به شمار می رود.

هدف از این بیانیه ها، پنهان کردن جنایتکار اصلی و سرپوش گذاشتن بر دست داشتن فرانسه و آمریکا در حادثه بکارگیری سلاح شیمیایی توسط گروه های تروریستی در غوطه شرقی در سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث تروریستی است.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: آمریکا و فرانسه تلاش می کنند بر نقش و مسوولیت خود در تجهیز گروه های تروریستی به مواد شیمیایی و بکارگیری آن در همه حوادث سوریه سرپوش بگذارند.

در پایان این بیانیه آمده است: این مسوولان آمریکایی و فرانسوی و هم کیشان آنها هستند که باید به خاطر هم پیمانی با گروه های تروریستی و مشارکت در ریختن خون و گرسنگی دادن ملت سوریه از طریق اقدامات و تحریم های تروریستی یکجانبه برخلاف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد مجازات شوند.

پربیننده ترین خبرها