ورود غیرقانونی نمایندگان آمریکایی به خاک سوریه

ورود غیرقانونی نمایندگان آمریکایی به خاک سوریه
يکشنبه 5 شهريور 1402 - 16:45

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در اقدامی بی‌سابقه در 10 سال گذشته بدون موافقت دولت سوریه به صورت غیرقانونی وارد خاک این کشور شدند.

العالم - سوریه

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا، امروز (یکشنبه)، در اقدامی غیرقانونی وارد سوریه شدند.

وبگاه «اورینت» به نقل از «مضر الخالد» خبرنگار خود گزارش داد که هیأت آمریکایی از گذرگاه «باب السلامه» در شمال غرب سوریه و بیمارستان «د. وسیم معاذ» در اعزاز بازدید کرده‌اند.

این وبگاه نزدیک به معارضان با اشاره به اینکه این سفر غیرقانونی با هماهنگی سازمان «گلوبال جاستیس» صورت گرفته، مدعی شد که اعضای این هیأت با معارضان سوریه دیداری نداشته‌اند و در مدت زمان کوتاهی خاک سوریه را ترک کرده‌اند.

با این حال، اورینت افزود نمایندگان آمریکایی با شماری از مقامات برخی سازمان‌ها که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس این گزارش، این نمایندگان کنگره که بدون اجازه دولت سوریه و به صورت غیرقانونی وارد خاک این کشور شدند، بعد از پایان سفر خود در سوریه به ترکیه بازگشته‌اند.

اورینت همچنین اشاره کرد سه نماینده آمریکایی وارد خاک سوریه شدند که «فرانش هیل» نماینده حزب‌ جمهوری‌خواه در میان آن‌ها بوده است.

ورود نمایندگان آمریکایی به خاک سوریه در ۱۰ سال گذشته اقدامی بی‌سابقه محسوب می‌شود و آخرین بار «جان مک‌کین» سناتور آمریکایی حدود ۱۰ سال پیش وارد سوریه شده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها