مودی: اتحادیه آفریقا را برای عضویت دائم در گروه ۲۰ دعوت می‌کنیم

مودی: اتحادیه آفریقا را برای عضویت دائم در گروه ۲۰ دعوت می‌کنیم
يکشنبه 5 شهريور 1402 - 13:30

نخست وزیر هند می‌گوید این کشور به عنوان میزبان گروه ۲۰ نگاهی فراگیر خواهد داشت.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خیری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، نارندرا مودی، نخست وزیر هند می‌گوید نقش این کشور به عنوان میزبان گروه ۲۰ در سال جاری بر برجسته کردن نگرانی‌های کشورهای در حال توسعه متمرکز خواهد بود و اتحادیه آفریقا را به عضویت دائم در در این گروه دعوت می‌کند. مودی روز یکشنبه در اجلاس موسوم به Business 20 در دهلی نو سخنرانی می‌کرد و افزود: «ما چشم‌اندازی از فراگیری داریم و با این نگاه از اتحادیه آفریقا دعوت کرده ایم تا به عنوان عضو دائم گروه ۲۰ فعالیت کند.»

B20 یک رویداد صنعتی و بخشی از اجلاس سران ۲۰ کشور پیشرو ثروتمند و در حال توسعه است که ماه آینده در پایتخت هند برگزار می‌شود.

در نشست ۳ روزه ای که هم‌اکنون در هند در جریان است، رهبران صنعت و سیاست از سراسر جهان موضوعاتی مانند ایجاد زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیر، تحول دیجیتال، مشکلات بدهی کشورهای در حال توسعه و چگونگی پیشبرد اهداف تغییرات اقلیمی را مورد بحث قرار می‌دهند. سازمان‌دهندگان می‌گویند توصیه‌های آنها با دولت‌های گروه ۲۰ در میان گذاشته خواهد شد.

هند به عنوان میزبان سران گروه ۲۰ در سال جاری تلاش کرده است تا اختلافات میان کشورهای عضو بر سر منازعه اوکراین را از بین ببرد. اما اختلافات همچنان به قوت خود باقی است و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا نشست ماه آینده رهبران به خروج از بن‌بست منجر خواهد شد یا خیر.

در عوض، هند پیوسته از کشورهای عضو گروه ۲۰ درخواست کرده است تا در مورد موضوعاتی که بر کشورهای در حال توسعه تأثیر می‌گذارند، به اجماع برسند. آنها شامل بدهی‌های ناپایدار، تورم و تهدید تغییرات آب و هوایی است؛ موضوعاتی که طرفداران زیادی دارد حتی اگر نتوان اختلافات گسترده‌تر شرق و غرب بر سر اوکراین را حل و فصل کرد.

به گفته تحلیلگران، بخش مهم این استراتژی، وارد کردن اتحادیه آفریقا به گروه ۲۰ است.

پربیننده ترین خبرها