کانادا: احتمال طولانی شدن جنگ در اوکراین وجود دارد

کانادا: احتمال طولانی شدن جنگ در اوکراین وجود دارد
دوشنبه 6 شهريور 1402 - 05:26

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفت که احتمال طولانی شدن جنگ در اوکراین وجود دارد.

العالم-آمریکا

نخست‌وزیر کانادا با اشاره به اینکه ممکن است زمان زیادی تا پایان درگیری نظامی بین اوکراین و روسیه باقی مانده باشد، تاکید کرد: اتاوا به همراه سایر اعضای گروه هفت تا زمانی که لازم باشد از کی‌یف حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه رهبران گروه هفت همیشه می‌دانستند که ضدحمله اوکراین فرآیندی طولانی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بر اساس گفت وگوهایی که در گروه هفت و ناتو داشته‌ایم، آماده جنگی هستیم که تا زمانی که لازم باشد طول بکشد زیرا ما نمی‌توانیم و نباید اجازه دهیم روسیه پیروز شود.

به نوشته راشا تودی، اوکراین در اوایل ژوئن ضد حمله خود را در شرق و جنوب این کشور آغاز کرد اما هنوز هیچ دستاورد قابل توجهی کسب نکرده است.

مقامات ارشد در کی‌یف از جمله ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور اذعان کرده‌اند که ضد حمله نیروهای اوکراینی کُندتر از حد انتظار پیش می‌رود و رسانه‌های غربی از تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در تلاش برای نقض خطوط دفاعی روسیه خبر داده‌اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه در اوایل این ماه اعلام کرد که کی‌یف بیش از ۴۳ هزارپرسنل نظامی و نزدیک به ۵ هزار دستگاه تجهیزات نظامی را از زمان شروع ضد حمله از دست داده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها