تظاهرات در شهر السویداء سوریه  

تظاهرات در شهر السویداء سوریه   
دوشنبه 6 شهريور 1402 - 11:26

 فعالان جامعه مدنی و برخی شاهدان عینی گفتند معترضان سوری در شهر دروزی نشین السویداء، مقر حزب حاکم در این شهر واقع در جنوب غربی سوریه را بستند و هیچ نشانه ای دال بر کاهش اعتراضات که وارد دومین هفته خود شده است نیز وجود ندارد.

العالم - سوریه

به گزارش القدس العربی، صدها معترض سوری شهر دروزی نشین السویداء در جنوب غربی این کشور، بار دیگر برای هفتمین روز متوالی تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به بحرانی شدن شرایط زندگی به دلیل افزایش بهای بنزین به خیابان ها آمدند و خواستار تغییرات سیاسی گسترده شدند.

بحران شدید اقتصادی منجر به سقوط پول ملی و افزایش قیمت مواد غذایی و مواد اولیه شده است، گفته می شود که اعتراضات در سویدا به دنبال قطع یارانه سوخت صورت گرفته است.

کنان وقاف، یکی از روزنامه نگاران سوری، گفت: مقامات تدابیر امنیتی را در مناطق ساحلی دریای مدیترانه که محل سکونت اقلیت علوی و تحت کنترل ارتش و نیروهای امنیتی است، با هدف کنترل فراخوان ها برای اعتصاب و اعتراض علیه دولت تشدید کرده اند.

اعتراضات در سویدا باعث تشدید نگرانی مقامات امنیتی سوریه شده است آنها نگرانند که اعتراضات ممکن است به شهرها و مناطق ساحل مدیترانه گسترش یابد.

به گفته ساکنان و فعالان مدنی، السویداء شاهد تعطیلی بیشتر مؤسسات عمومی و اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی بوده است اما مشاغل تجاری تا حدی فعالیت خود را از سر گرفته اند. جمعیت این شهر بیش از 100 هزار نفر است.

پربیننده ترین خبرها