خبرنگار العالم گزارش داد؛

اهداف رژیم اشغالگر از هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی حلب

 اهداف رژیم اشغالگر از هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی حلب
دوشنبه 6 شهريور 1402 - 12:18

خبرنگار العالم در دمشق گزارش داد: واحدهای تعمیرات و حفاظتی سوریه در حال برآورد خسارات حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب برای بازسازی و از سرگیری فعالیت آن هستند.

العالم - سوریه

بنابر گزارش خبرنگار العالم در سوریه، به دنبال حمله بامداد امروز (دوشنبه) جنگنده های رژیم صهیونیستی و خسارت های وارد شده، شرکت هواپیمایی سوریه پرواز هواپیماها از مقصد یا مبدا فرودگاه حلب را به فرودگاه‌های دمشق و لاذقیه منتقل کرد و به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که پذیرای این هواپیماها باشند تا فعالیت های اقتصادی مردم در این برهه حساس سال مختل نشود.

بمباران فرودگاه حلبوی تصریح کرد: به دنبال حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی، یگان‌های پدافند هوایی سوریه با موشک های شلیک شده از سمت آسمان غرب لاذقیه در دریای مدیترانه به سوی فرودگاه بین‌المللی حلب مقابله و چند موشک را سرنگون کردند، حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب خسارات مالی بر جای گذاشت اما تلفات انسانی نداشته است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ناظران تجاوزات گاه و بیگاه رژیم اسرائیل را بخشی از محاصره اقتصادی آمریکا و متحدانش در منطقه علیه دولت سوریه به ویژه شهر حلب می دانند که شریان مهم اقتصادی این کشور محسوب می شود، به ویژه در شرایط کنونی که بزرگ ترین نمایشگاه اقتصادی سوریه در این منطقه در حال برگزاری است و بیش از 150 شخصیت عرب از کشورهای مختلف به فرودگاه حلب رسیده اند. وارد کردن ضربه به این رویداد اقتصادی باعث تشویق رژیم اسرائیل و اشغالگران آمریکایی برای انجام این حملات شده است برای این که نگذارند شهر صنعتی حلب به موقعیت مهم اقتصادی خود در خاورمیانه بازگردد.

خبرنگار العالم تاکید کرد تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی از سوی دیگر با افزایش فعالیت جبهه تروریستی النصره و گروه های مسلح وابسته به القاعده در حومه ادلب مرتبط است.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که حمله بامداد امروز (دوشنبه) جنگنده های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب، فعالیت این فرودگاه را مختل کرده است. این وزارتخانه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد رژیم صهیونیستی ساعت 4:30 بامداد از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه به فرودگاه بین‌المللی حلب حمله و خساراتی بدان وارد کرد که باعث مختل شدن فعالیت آن شد.

این فرودگاه مارس گذشته نیز مورد حمله مشابهی قرار گرفت که باعث خسارات مالی و آسیب دیدن باندهای آن شد.

پربیننده ترین خبرها