رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نسبت به درز اطلاعات مرتبط با پرونده رابرت مالی و ایران به شدت ابراز نگرانی کرد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نسبت به درز اطلاعات مرتبط با پرونده رابرت مالی و ایران به شدت ابراز نگرانی کرد
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 09:19

مایکل مک‌کال می‌گوید این اولین بار نیست که یک رسانه ایرانی در حالی که کنگره از مذاکرات دور نگاه داشته شده است، اطلاعات حساس دولت ایالات متحده را در اختیار می‌گیرد.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت مجلس نمایندگان آمریکا، پس از انتشار نسخه‌ای از یک یادداشت داخلی وزارت امور خارجه آمریکا درباره تعلیق رابرت مالی - نماینده ویژه پیشین ایالات متحده در امور ایران - در روزنامه ایرانی تهران تایمز، مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه زیر را صادر کرد:

«اگر این یادداشت معتبر باشد، وضعیت کنونی بسیار نگران‌کننده است، زیرا این اولین بار نیست که یک رسانه ایرانی در حالی که کنگره از مذاکرات دور نگاه داشته شده است، اطلاعات حساس دولت ایالات متحده را در اختیار می‌گیرد. من از وزارت امور خارجه در مورد ماجرای رابرت مالی درخواست شفافیت کرده ام و همچنان خواستار پاسخ خواهم بود. این فصل اخیر، پرسش‌هایی جدی در مورد چگونگی دستیابی ایران به این سند بالقوه معتبر و اطلاعات حساس یا طبقه‌بندی شده دیگری که آنها ممکن است داشته باشند، مطرح می‌کند. وزارت امور خارجه باید یک بررسی امنیتی از بالا به پایین انجام دهد، زیرا من نگران هستم که آنها (وزارت خارجه) درز اطلاعاتی داشته باشند.»

این بیانیه در حالی صادر شده که روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز به سندی دست یافته است که نشان می‌دهد سه پروتکل امنیت ملی آمریکا از سوی رابرت مالی، نماینده پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران نقض شده است. طبق این سند، رابرت مالی امنیت ملی ایالات متحده را به خطر انداخته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها