دستور نتانیاهو بعد از لو رفتن دیدار وزیران خارجه لیبی و رژیم صهیونیستی

دستور نتانیاهو بعد از لو رفتن دیدار وزیران خارجه لیبی و رژیم صهیونیستی
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 14:48

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همه وزرای کابینه اش دستور داد دیدارهای سیاسی مخفیانه را قبل برگزاری، با دفتر او هماهنگ و آن را فقط با تایید شخص او علنی کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال رسوایی افشای دیدار مخفیانه وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر امروز (سه‌شنبه - ۲۹ اوت، هفتم شهریور) به همه وزرای کابینه خود دستور داد نشست‌های سیاسی مخفیانه را از قبل با دفتر او هماهنگ کنند.

به گزارش رسانه صهیونیستی «آی ۲۴»، بر اساس دستورالعمل جدید، هر گونه علنی کردن دیدار محرمانه مستلزم تایید شخص نتانیاهو خواهد بود.

پس از افشای خبر دیدار غیررسمی «نجلاء المنقوش» وزیر امور خارجه لیبی با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه در رُم پایتخت ایتالیا و به میزبانی وزیر خارجه این کشور، «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی طی دستوری وزیر خارجه خود را برکنار کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، الی کوهن در پاسخ به انتقادات در صفحه توییتر خود نوشت: «مایه شرمساری است که رقبای سیاسی که هیچ دستاورد قابل توجهی کسب نکرده‌اند سریعاً و بدون اطلاع از جزئیات اظهارنظر می‌کنند و [من] را به افشاگری متهم می‌کنند که هرگز اتفاق نیافتاده است».

این دیپلمات صهیونیست مدعی شد: «این حملات، وزارت خارجه و کارمندان آن را از ادامه کار خستگی‌ناپذیر به نفع اسرائیل و ایجاد و تقویت روابط با بسیاری از دوستان ما در سراسر جهان و به ویژه در جهان عرب منصرف نخواهد کرد».

برکناری المنقوش پس از آن بود که اعتراضات گسترده‌ای در واکنش به دیدار او با کوهن سراسر لیبی را فراگرفت. در همین حال برخی منابع غربی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته‌اند که این دیدار با چراغ سبز نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی انجام شده است.

از سوی دیگر، روزنامه «نیویورک تایمز» و همچنین وبگاه «الوسط لیبی» در گزارش‌های جداگانه خبر دادند که المنقوش از لیبی فرار کرده و به ترکیه رفته است. منابع رسانه‌ای همچنین ادعا کردند وزیر خارجه معزول لیبی استانبول را به مقصد لندن ترک کرده است.

به گزارش آی ۲۴، سیاستمداران صهیونیست و بین‌المللی از کوهن به خاطر افشای این دیدار انتقاد کرده و می‌گویند جان وزیر خارجه لیبی را به خطر انداخته و باعث آسیب سیاسی به تل‌آویو شده است. بر اساس گزارش‌ها، مقامات ارشد صهیونیست نگرانند سایر کشورها که به دنبال برقراری روابط با رژیم صهیونیستی یا پیوستن به توافقات ابراهیم هستند، ممکن است اکنون ابراز بی‌میلی کنند.

پربیننده ترین خبرها