تبعات دستگیری یک مقام نظامی «قسد»

تبعات دستگیری یک مقام نظامی «قسد»
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 17:20

به دنبال اقدام نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در دستگیری رئیس شورای نظامی و دیگر سران آن، روستاها و شهرک های حومه دیرالزور در شرق سوریه، صحنه درگیری های خشونت آمیز میان قسد و شورای نظامی دیرالزور است که زیر لوای آن فعالیت می کند.

العالم - سوريه

مناطق تحت کنترل قسد در شهرهای الحسکه و دیرالزور در شرق سوریه به دلیل دستگیری احمد خبیل معروف به ابو خوله، رئیس شورای نظامی دیرالزور وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه، روزی ملتهب به همراه درگیری های خشونت آمیز را پشت سر گذاشت.

عملیاتی که باعث شد درگیری پنهانی دو طرف که ازمدتها پیش میان طرفین وجود داشت ، بروز کند و در جریان آن برخی از سران شورا دستگیر و برخی دیگر محاصره شوند. همچنین همزمان با آن قسد از عملیات تعقیب نیروهای هسته‌های داعش، منع رفت و آمد در برخی محله‌های شهر الحسکه و مسدود کردن راه‌های اصلی آنجا خبر داد که بعداً مشخص شد این اقدام برای جلوگیری از ورود استحکامات یا نیروهای کمکی به شورا بوده است.

برخی مقامات شورای نظامی دیرالزور، نیروهای دموکراتیک سوریه را داعشی صفر توصیف کرده و از عشایر خواستند که رهبران کرد ساکن دیرالزور را دستگیر کرده و به مقرهای نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کنند.

برخی منابع می گویند تنش میان دو طرف به دنبال نگرانی شورای نظامی (نزدیک به واشنگتن) متشکل از عشایر عرب، از اقدام نیروهای دموکراتیک سوریه (تحت حمایت آمریکا)، از جایگزین کردن یک گروه نظامی دیگر به جای آن آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها