مزین شدن نمایشگاه بین المللی تهران با فرش دستباف ایرانی

سه شنبه 7 شهريور 1402 - 18:55

نمایشگاه فرش دستباف ایران در سی امین دوره خود با حضور تعدادی از شرکت های داخلی در محل نمایشگاه بین المللی ایران واقع در شمال تهران در حال برگزاری است.

العالمایران

ایران از قدیم الایام همواره به بافتن فرش شهرت داشته و فرش های ایرانی با طرح‌های سنتی و رنگ‌های متنوع خود همواره متمایز بوده است تا اینکه حلقه اتصال ایران و سایر کشورها شده است.

قدرت الله دوست محمدی، فروشنده و مدیر این نمایشگاه گفت: برای تقویت روابط داخلی و بین المللی در زمینه فرش دستباف از طریق فروش، خرید و صادرات خارجی و کمک به مبتدیان در این زمینه برای اثبات خودشان، نمایشگاهی را راه اندازی کردیم.

احد عظیم زاده رئیس اتحادیه صنعت فرش گفت : از هفت سالگی در این زمینه شروع به کار کردم و در حال حاضر 110 نفر در کارگاه من مشغول به کار هستند و قبلا به شصت شرکت در سراسر دنیا فرش صادر می کردم اما اکنون به دلیل تحریم ، صادرات کمتر شده است."

در همین راستا، نمایشگاه فرش ایران در سی امین دوره خود با حضور بیش از چهارصد و پنجاه شرکت ایرانی از شهرها و استان های مختلف در تهران تشکیل شد.

حمید کریم زاده یکی از تاجران فرش اصفهان گفت: 25 سال است که در این نمایشگاه شرکت می کنم و هر سال برای شرکت در این نمایشگاه و حفظ این میراث از اصفهان می آیم، تا به نسل های خود منتقل کنیم و به دنیا بگوییم این حرفه را فقط اهل آن به نیکی می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها