صدور مجوز پخش اذان ظهر جمعه در مساجد نیویورک

صدور مجوز پخش اذان ظهر جمعه در مساجد نیویورک
چهارشنبه 8 شهريور 1402 - 10:03

برای اولین بار مساجد نیویورک می‌توانند بدون نیاز به کسب مجوز، اذان ظهر جمعه و اذان مغرب در ماه رمضان را از بلندگوهای خود پخش کنند.

العالم - آمریکا

به نقل از یاهو نیوز، اریک آدامز، شهردار نیویورک گفت که مساجد شهر نیویورک می‌توانند در روزهای جمعه و در غروب ماه رمضان آزادانه اذان را بدون مجوز پخش کنند.

وی افزود که به دنبال تقویت روحیه مشارکت دینی در پنج منطقه این شهر است.

آدامز تصریح کرد که شهر قبلاً در مورد حقوق مساجد برای پخش اذان شفافیت لازم را نداشت.

شهردار نیویورک در یک کنفرانس خبری در تالار شهر خطاب به مسلمانان گفت: شما برای عبادت در شهر نیویورک آزاد هستید و ما همه ادیان و مذاهب را پذیرا هستیم.

آدامز اعلام کرد: اگر شما مسئول یک مسجد یا عبادتگاه از هر نوعی هستید، لازم نیست برای پخش اذان جمعه خود درخواست مجوز کنید.

آدامز که عضو حزب دموکرات و یک مسیحی معتقد است، افزود مساجد باید صدای اذان خود را در سطح معقول حفظ کنند، اما باید اجازه پخش اذان به آنها داده شود درست همانطور که زنگ کلیساهای مسیحی در روز یکشنبه به صدا در می‌آیند. طبق قانون، باید با همه یکسان رفتار شود.

دفتر شهردار نیویورک اعلام کرد که مساجد مجاز به پخش اذان از ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر تا ساعت ۱۳:۳۰ جمعه‌ها و هنگام غروب در ماه رمضان خواهند بود که از ماه مارس آغاز می‌شود.

دفتر شهردار همچنین اعلام کرد که اداره پلیس برای ابلاغ رهنمودهای جدید به مساجد در سراسر شهر و اطمینان از پخش اذان با حجم مناسب در ماه رمضان تلاش خواهد کرد.

دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد مسلمان در نیویورک زندگی می‌کنند، اما تعداد آنها تا حدود ۸۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

اوایل امسال با تأیید جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس، مصوبه پخش اذان با رأی مثبت همه اعضای شورای این شهر تصویب و مینیاپولیس به نخستین شهر بزرگ آمریکا تبدیل شد که اجازه پخش اذان از مساجد آن داده شده است.

ایکنا

پربیننده ترین خبرها