راز موفقیت برنامه هسته ایران چیست؟

راز موفقیت برنامه هسته ایران چیست؟
چهارشنبه 8 شهريور 1402 - 13:35

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دانش هسته ای ایران که موتور محرک همه بخش های صنعتی در کشور است به رغم عملیات های خرابکارانه گسترده در طول دو دهه گذشته، محقق شده است.

العالم - یک خبر چند تحلیل

  • اقدامات خرابکارانه ای که اسلامی به آنها اشاره می کند، اقداماتی که نهضت علمی کشور را هدف قرار داده است، شامل ترور دانشمندان ایرانی، تحریم، جنگ روانی، استفاده ابزاری از سازمان های بین المللی برای اعمال فشار بر ایران بوده است.
  • نکته جالب توجه این است که همه این نقشه ها و توطئه هایی که ظرف دو دهه گذشته توسط ابرقدرت ها و دستگاه های جاسوسی و سپاهی از مزدوران و جاسوسان، علیه ایران صورت گرفته اند، اگر در هر کشور دیگری اجرا می شدند، می توانستند نهضت علمی آن را متوقف کنند یا حداقل جلوی رشدش را بگیرند.
  • علت شکست همه این توطئه ها و نقشه ها و جنایات که آمریکا و رژیم صهیونیستی عاملان اصلی آنها بوده اند، قبل از هر چیز این است که دانشمندان ایرانی عنان و اختیار رشد و پیشرفت کشور را به خصوص در زمینه دانش هسته ای در اختیار داشتند و این گونه است که چرخه کامل تکنولوژی هسته ای داخل کشور بدون نیاز به خارج طی شد.
  • باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا به طور ضمنی به این حقیقت اعتراف کرد که برنامه هسته ای ایران وارداتی نیست و به طور کامل حاصل تلاش ایرانی هاست. او گفته بود که ای کاش می توانست برنامه هسته ای ایران را تا آخرین قطعه نابود کند هرچند در ادامخه تصریح کرده بود که این کار انکانپذیر نیست.
  • علاوه بر اینکه دانشمندان ایرانی زمام تکنولوژی هسته ای را به طور کامل در دست دارند، دو عامل دیگر هم هستند که نقش مهمی در حفظ و پاسداری از نهضت علمی و برنامه هسته ای ایران و ایجاد محیطی امن برای دانشمندان ایرانی برای فعالیت و کسب نتایج درخشان داشته اند؛ یکی رهبری حکیمانه و اندیشمندانه ای است که عزم خود را برای آزادی ایران از وابستگی خارجی جزم کرده است و دیگری قدرت نظامی عظیم ایران است که رؤیای دشمنان را برای نابود کردن تأسیسات هسته ای کشور و حتی نابود کردن کل سرزمین ایران با همه آب و خاک و هوا و ثروتهایش برای همیشه از بین برد و همین قدرت است که تهدیدهای نتانیاهو و صهیونیست های امثال او و اربابان آمریکایی شان علیه ایران را به سوژه خنده تبدیل کرده است.

پربیننده ترین خبرها