اعتراضات و درگیری شدید خیابانی در تل‌آویو؛ دست‌کم 100 نفر مجروح شدند+ ویدیو

شنبه 11 شهريور 1402 - 16:16

به دنبال درگیری شدید شهرک‌نشینان اریتره‌ای با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو و استاده این نیروها از گلوله های جنگی ده‌ها نفر مجروح شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وبگاه «خدشوت هشیتخ» گزارش داد که در پی درگیری شدید خیابانی در تل‌آویو دست‌کم ۱۰۰ نفر مجروح شدند، در همین حال وبگاه فلسطینی «سما» به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که در پی این درگیری‌ دست‌کم ۷۵ نفر مجروح شده‌اند و حال ۶ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

تظاهراتوبگاه «روسیا الیوم» نیز به نقل از خبرنگار خود در فلسطین اشغالی گزارش داد شهرک‌نشینان اریتره‌ای شیشه ده‌‌ها مغازه را شکسته‌ و دست‌کم ۲۷ نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ زخمی شده‌اند.

این درگیری مقابل سفارت اریتره در تل‌آویو آغاز شد و نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله جنگی و شلیک تیرهوایی مکرر استفاده کردند.

این ماجرا از آنجا آغاز شد که عده‌ای از شهرک‌نشینان اریتره‌ای مخالف نظام حاکم کشورشان در اعتراض به مراسمی که سفارت اریتره در خیابان «یاد هاروتز» تل‌آویو برگزار کرده بود، به خیابان‌ها آمدند.

کشتهلحظاتی بعد این تظاهرات به درگیری شدید با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشیده شد و تظاهرات‌کنندگان با سنگ، چوب و کیسه‌های زباله به نیروهای صهیونیست حمله کردند.

تظاهراتتظاهرات‌کنندگان پس از عبور از موانع پلیس شیشه ساختمان‌ها و خودروها به خصوص خودروهای پلیس در خیابان یاد هاروتز را شکستند و وسایل یک باشگاه را به آتش کشیدند.

تظاهرات‌کنندگان خشمگین تاکید داشتند که رژیم صهیونیستی با بستن ورودی‌های خیابان یاد هاروتز از «دیکتاتور اریتره» حمایت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها