فرمانده ارتش سودان: دیکته‌های خارجی را نمی‌پذیریم

فرمانده ارتش سودان: دیکته‌های خارجی را نمی‌پذیریم
شنبه 11 شهريور 1402 - 19:32

رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان گفت: از هر کمکی برای بازسازی کشور استقبال می‌کنیم ولی دیکته‌های خارجی را نمی‌پذیریم.

العالم - آفریقا

به گزارش روسیا الیوم، «عبدالفتاح البرهان» روز شنبه اظهار داشت: ارتش و ملت برای سرکوب کامل شورشیان مصمم هستند و جنگ کنونی میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع نشان داد که سودان نیازمند یک ارتش حرفه ای است.

وی پیشتر اعلام کرده بود که نیروی پشتیبانی سریع، جنایت های بزرگی را در شهرهای مختلف سودان مرتکب و اموال و دارایی مردم را غارت کرده است.

البرهان روز یکشنبه هفته گذشته به قاهره سفر کرد و در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، درباره روابط دوجانبه و اوضاع سودان بحث و گفت و گو کرد.

این نخستین سفر خارجی فرمانده ارتش سودان از زمان آغاز درگیری های مسلحانه در ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها که در مناطق جداگانه سودان که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

اختلافات بین عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع پس از امضای «توافقنامه چارچوب» برای ایجاد دوره انتقالی و انتقال قدرت به غیرنظامیان علنی شد.

دقلو پس از درخواست ارتش برای ادغام نیروهای واکنش در نیروهای مسلح، ارتش سودان را به برنامه‌ریزی برای ابقا در قدرت و عدم واگذاری قدرت به غیرنظامیان متهم کرد، این در حالی است که ارتش تحرکات نیروهای واکنش سریع را یک شورش علیه دولت انتقالی خواند.

پربیننده ترین خبرها