دهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی؛

گزارش سفیر ایران در ریاض درباره از سرگیری مناسبات با عربستان

گزارش سفیر ایران در ریاض درباره از سرگیری مناسبات با عربستان
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 23:10

دهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با دستور کار «بررسی و پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیس‌جمهور به عمان و قطر و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی تجاری با عربستان و امارات» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.  

العالم - ایران

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در عربستان روز یکشنبه در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین روند از سرگیری روابط بین دو کشور و با اشاره به سیاست همسایه محوری دولت سیزدهم از افزایش مناسبات اقتصادی میان دو کشور به موازات پیشرفت مناسبات سیاسی خبر داد و افزود: تمام تلاش ما در این دوره تقویت مناسبات با همسایگان در زمینه های تجاری و اقتصادی، حمل و نقل و سرمایه گذاری بوده است که تا حدود زیادی به موفقیت دست یافته ایم.

وی همچنین فضای همکاری میان ایران و عربستان را با توجه به اراده رهبران دو کشور آماده دانست و ادامه داد: باید با پروژه های دقیق، روشن و حساب شده بتوانیم کار با عربستان را پیش ببریم. عنایتی همچنین از عزم دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری خبر داد.

عنایتی از آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض برای هر گونه همکاری جهت دستیابی به اهداف تعیین شده خبر داد.

در ادامه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با ابراز خرسندی از شروع به کار سفارت کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد که با همکاری در زمینه‌های سرمایه گذاری متقابل، صدور خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل و گمرک شاهد روند رو به رشد مناسبات اقتصادی با عربستان باشیم.

صفری با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با کشورهای عمان و قطر در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان در زمینه همکاری‌های گمرکی، کشاورزی، انرژی، راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری مشترک، همکاری در زمینه آموزش عالی، حمل و نقل دریایی و هوایی و فرهنگی و گردشگری خواهان پیگیری جدی عملیاتی شدن این تفاهمات شد.

وی در ادامه از نهادها و سازمانهای ذی‌ربط خواست با بررسی روندها، جزئیات، موانع و چالش‌های این مسیر با هماهنگی کامل در رسیدن به تفاهمات حاصل شده تلاش کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد نتایج مثبت باشیم.

پربیننده ترین خبرها