تحلیلگر نظامی صهیونیست: ایران در وضعیت راهبردی بسیار خوبی قرار دارد

تحلیلگر نظامی صهیونیست: ایران در وضعیت راهبردی بسیار خوبی قرار دارد
دوشنبه 13 شهريور 1402 - 17:27

یک تحلیلگر صهیونیستی در شبکه 12 رژیم اسرائیل گفت که ایران در وضعیت راهبردی خوبی قرار دارد و زمان به نفع این کشور پیش می‌رود.

العالم - فلسطین اشغالی

«تامیر هیمان» تحلیلگر اسرائیلی مسائل راهبردی در وبسایت شبکه ۱۲ این رژیم، در تحلیلی از شرایط شمال فلسطین اشغالی نوشت که ایران چندان در تنش اخیر میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی دخیل نیست.

اشاره او به تنش ایجاد شده بر سر چادرهای تیپ رضوان حزب‌الله در نقطه مرزی با فلسطین اشغالی است که صهیونیست‌ها اصرار شدیدی به برچیده شدن آن‌ها دارند و از روبرو شدن با مقاومت حزب‌الله نیز پرهیز می کنند.

تامیر هیمان مدعی شد: «ایران، حزب الله را به دلیل یک موضوع استراتژیک بسیار بزرگتر حفظ می‌کند، حزب الله بیمه نامه ایران در صورت حمله اسرائیل یا ایالات متحده آمریکا به آن محسوب می‌شود، بنابراین، مشتعل شدن زودهنگام این فیوز یک اشتباه استراتژیک ایران خواهد بود».

این تحلیلگر صهیونیست، سپس اذعان کرد که جمهوری اسلامی ایران در شرایط راهبردی بسیار خوبی به سر می‌برد؛ او در این باره نوشت: «حزب‌الله توانایی نظامی خود را گسترش داده است و ایران علی‌رغم هزینه‌هایی که پرداخته، اما همچنان در سوریه متمرکز است و نقش کانونی در عراق بازی می‌کند و طرح پیروزی خود در یمن را نیز تکمیل کرده است».

او سپس نوشت که ایران بدون دستیابی به بمب اتمی، در توانایی بازدارندگی هسته‌ای را به دست آورده و در عمل مانع عملیات کشورهای غربی علیه خود شده است.

تامیر هیمان در این باره افزود: «کشورهای غربی علیرغم اطلاع از نقض فاحش توافق هسته‌ای از سوی ایران هیچ کاری انجام نمی‌دهند و در عمل ایران به همان بازدارندگی دست یافته که به بمب اتمی دست می‌یابد؛ بدون اینکه هزینه ناشی از بمب را پرداخت کرده باشد».

او از این تحولات با عنوان «خبرهای خوب برای ایران» یاد کرد و سپس نوشت که ایران در شرایط فعلی به جنگ با رژیم صهیونیستی نیاز ندارد و احتمال اینکه حزب‌الله را به برپایی چادرهای خود در مرز فلسطین اشغالی ترغیب و حمایت کرده باشد، کم است.

تامیر هیمان همچنین نوشت که حضور حزب‌الله در منطقه صفر مرزی، احتمال رویارویی نظامی را افزایش می‌دهد و جنگ احتمالی چیزی است که هیچ کدام از طرف‌ها خواهان آن نیستند.

این تحلیلگر صهیونیستی با اشاره به «صبر استراتژیک ایران» نوشت: «در فرهنگ استراتژیک ایرانی‌ها همیشه وقت هست؛ ایران به طور جد در حمایت از گروههای فلسطینی برای عملیات در کرانه باختری نقش دارد و با قاچاق سلاح و حمایت مالی آن‌ها را پوشش می‌دهد. اکنون تمامی تحولات در راستای خواسته ایران پیش می‌رود، پس چرا باید با کشاندن حزب‌الله به جنگ رودر رو راهبرد خود را که به نظر می‌رسد خوب جواب می‌دهد، تغییر دهد؟ زمان به نفع ایران پیش می‌رود».

در این میان روزنامه عبری زبان معاریو روز شنبه (۱۱ شهریور) در مقاله‌ای نوشت که رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود در دو دهه اخیر قرار دارد.

به گزارش فارس، «لِو رام» تحلیل‌گر نظامی این روزنامه نوشت: «عمده عملیات‌های شدید در یک سال اخیر از جنین و نابلس و دیگر روستاهای این مناطق نشأت گرفته‌اند، اما چیزی که نهادهای امنیتی اسرائیل را در قبال تروریسم شگفت‌زده کرده، این است که این عملیات‌ها به تمامی کرانه باختری سرایت کرده است».

به نوشته این تحلیلگر نظامی، دسترسی به سلاح در مناطق مختلف فلسطین همواره برای گروههای مقاومت میسر بوده است؛ اما شرایطی کنونی و افزایش رو به روز عملیات‌ها و «حمایت‌های ایران» و دسترسی بی سابقه به سلاح اصلی‌ترین عناصری هستند که می‌تواند نتایج ویرانگری در میدان نبرد برای اشغالگران داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها