استاندار کربلا: شمار زائران تا 10 سال آینده به 40 تا 50 میلیون نفر می‌رسد

استاندار کربلا: شمار زائران تا 10 سال آینده به 40 تا 50 میلیون نفر می‌رسد
سه شنبه 14 شهريور 1402 - 12:59

استاندار کربلای معلی با اشاره به حضور میلیونی بی سابقه زائران اربعین حسینی پیش‌بینی کرد که شمار این زائران تا 10 سال آینده به 40 تا 50 میلیون نفر برسد.

العالم - عراق

«نصیف جاسم الخطابی» استانداری کربلای معلی، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» تصریح کرد که تا ۱۰ سال آینده شمار زائران اربعین حسینی (ع)، به ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی در این گفت‌وگوی تلویزیونی که شب گذشته (دوشنبه، ۴ سپتامبر)، پخش شد، گفت: کربلای مقدس، طی چند روز اخیر، شاهد حضور میلیونی بی‌سابقه زائران بوده است و تاکنون از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر خارج از عراق میزبانی کرده است.

الخطابی در ادامه پیش بینی کرد که شمار زائران اربعین امسال فراتر از سال گذشته باشد.

استاندار کربلای معلی توضیح داد: «ما دوربین‌ها و یک ستاد کنترلی داریم که شمار زائران را محاسبه می کند، مراسم زیارت اربعین امسال زود آغاز شد و قبل از ۱۵ صفر به اوج خود رسید و خانه‌های ساکنان کربلاء به موکب‌ها و هیئت‌های حسینی تبدیل شده است».

خطابی با اشاره به اینکه ظرفیت هتل‌ها در کربلاء به ۷۰ هزار تخت می‌رسد، گفت: شمار زائران خارجی به ۵.۵ میلیون نفر می‌رسد و ما نیازمند هتل‌ها و مهمانسراهای دولتی و حمایت بیشتر از بخش گردشگری در استان هستیم.

پیاده‌روی اربعین، از آیین‌های است که در روزهای منتهی به اربعین حسینی (ع) (۲۰ صفر)، برگزار می‌شود. به گفته مقامات عراقی، انتظار می‌رود، امسال، بالای ۲۰ میلیون زائر وارد کربلا شوند. سال گذشته طبق آمار دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر تا روز اربعین وارد این شهر شده بودند.

پربیننده ترین خبرها